واکنش وزیر کار به ماجرای برداشت از حساب بازنشستگان

کدخبر: ۶۳۴۴۸۲
اقتصادنیوز: مرتضوی درباره برداشت از حساب بازنشستگان گفت: اشتباهی در سیستم حسابداری تامین اجتماعی انجام شد و بلافاصله این اشتباه اصلاح شد.
واکنش وزیر کار به ماجرای برداشت از حساب بازنشستگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، سیدصولت مرتضوی وزیر کار در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه اشتغال قولی که دولت داده بود عملی شده است و سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون فرصت شغالی ایجاد کرده‌ایم. همچنین ناترازی صندوق‌ها را قدری جبران کرده‌ایم و بدهی صندوق‌ها به بانک‌های عمل کاهش پیدا کرده است و در حال صفر کردن آن هستیم.

وی افزود: منابع درآمدی را مستحکم کردیم و ضریب پشتیبانی صندوق‌ها را افزایش دادیم. مدت زمان رسیدگی به دعاوی کاهش پیدا کرده است و بالغ بر ۴ میلیون نفر دوره‌ در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شده است.

وزیر کار ادامه داد: در سازمان بهزیستی هیچ مستمری بگیری در نوبت قرار ندارد و اگر کسی هست مراجعه کند و مشکلش را برطرف کند؛ علاوه بر این حدود ۴۰ درصد حقوق مستمیری بگیران افزایش پیدا کرده است

مرتضوی درباره برداشت از حساب بازنشتسگان گفت: اشتباهی در سیستم حسابداری تامین اجتماعی انجام شد و از حدود ۵۰هزار نفر از بازنشستگان برداشتی انجام شده بود و از حساب کسانی که کد دستوری برای برداشت را جهت سهام یکی از پتروشیمی ها ثبت نکرده بودند نیز برداشت شد و بلافاصله این اشتباه اصلاح شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید