هزینه سنگین اجاره سوئیت در نوروز/ کیش ارزان‌تر است یا قشم؟+ جدول

کدخبر: ۶۳۵۸۶۲
اقتصادنیوز: آنطور که مشاهدات ما نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد هزینه اقامت در سوییت در کیش گرانتر از اقامت درجزیره قشم است.
هزینه سنگین اجاره سوئیت در نوروز/ کیش ارزان‌تر است یا قشم؟+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بررسی پلتفرم‌های اجاره سوییت در دو منطقه توریستی در جنوب کشور نشان می‌دهد که در ایام نوروز برخی از موجران نرخ اجاره ملک مبله خود را چندین برابر افزایش داده‌اند. برای مثال در جزیره کیش اجاره یک شب اقامت در واحدی 90 متری و با ظرفیت 6 نفر در روزهای عادی، یک میلیون و 212 هزار تومان است و در ایام نوروز به 17 میلیون و 170 هزار تومان افزایش یافته که این به معنای افزایش 17 برابری است.

بنابراین اگر خانواده‌ای قصد داشته باشد در این سوییت به مدت 5 شب اقامت داشته باشد باید بودجه‌ای معادل 85 میلیون تومان در نظر بگیرد. اما با هزینه کمتر هم اقامت در کیش امکان پذیر است؛ برای مثال اجاره آپارتمانی 60 متری و با ظرفیت 4 نفر، در ایام نوروز 6 میلیون و در ایام عادی 2 میلیون تومان است؛ 5 شب اقامت در این سوییت 30 میلیون تومان آب می‌خورد.

خبر مرتبط
رشد زمستانی خرید و فروش مسکن در پایتخت+ نمودار

اقتصادنیوز: تعداد معاملات مسکن در تهران در بهمن ماه رشد نسبت به دی رشد زیادی کرده است. همچنین تورم ماهانه آپارتمان‌های تهران به 3.8 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل رشد کرده اما تورم نقطه به نقطه این واحدها به 36.4 درصد رسیده که نسبت به دی ماه کاهش یافته است.

صورت اقتصادی دیگر هم وجود دارد؛ اجاره هرشب یک سوییت 65 متری در کیش با ظرفیت 4 نفر، 4 میلیون و 500 هزار تومان در ایام عید و در ایام عادی نرخ اجاره آن، یک میلیون و 210 هزار تومان است.

آنطور که مشاهدات ما نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد هزینه اقامت در سوییت در کیش گرانتر از اقامت درجزیره قشم است. برای اجاره یک سوییت فلت و 30 متری با 4 نفر ظرفیت در قشم، یک میلیون و 400 هزار تومان در نظر گرفته شده است و این نرخ در ایام عادی، 800 هزار تومان است. در این صورت اگر خانواده‌ای قصد اقامت 5 شب در این سوییت داشته باشد، باید 7 میلیون تومان بپردازد که البته در مقایسه با سوییت‌های مذکور در کیش از امکانات کمتری برخوردار است.

اجاره روزانه واحدی 60 متری و با ظرفیت 5 نفر در قشم، 7 میلیون تومان در ایام عید و در ایام عادی 850 هزار تومان است.

photo_2024-03-10_10-33-19

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید