یک شب اقامت در شیراز چقدر آب می‌خورد؟+جدول

کدخبر: ۶۳۶۰۰۰
اقتصادنیوز: طبق بررسی‌های انجام شده اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در شیراز با توجه به ارزانتر بودن نرخ اجاره هر اتاق و تخت، مورد استقبال برخی گردشگران قرار گرفته است.
یک شب اقامت در شیراز چقدر آب می‌خورد؟+جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شیراز به عنوان یکی از شهرهای گردشگری مهم در ایران، از اقامتگاه‌های مختلفی از جمله سوئیت‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی برخوردار است. در کنار اقامت‌گاه‌های دارای بافت قدیمی، سوئیت‌های لوکس و مدرن نیز در مناطق مختلف شهری مانند مرکز شهر، نزدیک به اماکن تاریخی معروف، و در حومه شهر قرار گرفته است.

برای اجاره روزانه این واحدها، قیمت‌ها و امکانات متفاوتی بسته به موقعیت و امکانات موجود تعیین شده است؛ که البته این قیمت‌ها در ایام نوروز نسبت به ایام عادی چند برابر است.

خبر مرتبط
هزینه سنگین اجاره سوئیت در نوروز/ کیش ارزان‌تر است یا قشم؟+ جدول

اقتصادنیوز: آنطور که مشاهدات ما نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد هزینه اقامت در سوییت در کیش گرانتر از اقامت درجزیره قشم است.

برای مثال، هزینه یک شب اقامت در سوئیت دو خوابه و 110 متری با ظرفیت 5 نفر، در ایام عادی یک میلیون و 400 هزار تومان است که در ایام تعطیلات نوروز به 4 میلیون و 800 هزار تومان افزایش یافته است.       

یا برای سوییتی دیگر با 110 مترمربع زیربنا و حداکثر ظرفیت 7 نفر، در روزهای عادی 700 هزار تومان و در ایام تعطیلات، 2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی با توجه به ارزانتر بودن نرخ اجاره هر اتاق و تخت، از استقبال برخی گردشگران قرار گرفته است؛ اتاقی 10 متری و با ظرفیت حداکثر 3 نفر، در ایام نوروز،  یک میلیون و 900 هزار تومان و در ایام عادی 750 هزار تومان اجاره روزانه داده می‌شود.

در مجموع، در شیراز حداقل مبلغی که برای اقامت روزانه اقامت‌گاه‌های بوم گردی تعیین شده از حدود 500 هزار تومان و حداقل مبلغی که برای اجاره سوییت، حدود یک 700 هزار تومان است که البته باید در نظر گرفت که با این مبلغ انتظار امکانات چندانی را نباید داشت.

5+5

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید