بانک مرکزی به هدف خود در نرخ رشد نقدینگی رسید؟

کدخبر: ۶۳۷۶۳۹
اقتصادنیوز: به گفته معاون اقتصادی بانک مرکزی نرخ رشد نقدینگی به نرخ ۲۵ درصدی که برای سال ۱۴۰۲ هدف‌گذاری شده بود، به میزان قابل توجهی محقق شده است.
بانک مرکزی به هدف خود در نرخ رشد نقدینگی رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمد شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی درباره شعار سال و سیاست‌های بانک مرکزی، گفت: نرخ رشد نقدینگی که توسط بانک مرکزی ، دستیابی به نرخ ۲۵ درصدی برای سال ۱۴۰۲ هدف‌گذاری شده بود، الحمدلله به میزان قابل توجهی محقق شده که گزارش آن را رئیس‌کل بانک مرکزی به زودی اعلام خواهد کرد. این شاخص مقدمه مهار تورم است.نرخ تورم نقطه به نقطه شاخص بهای مصرف‌کننده که روند تغییرات تورم را نشان می‌دهد، در پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶.۵ درصد کاهش یافت. این شاخص از ابتدای سال ۱۴۰۴ تا پایان سال روند نزولی داشت.

نرخ تورم نقطه به نقطه شاخص بهای مصرف‌کننده که روند تغییرات تورم را نشان می‌دهد، در پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶.۵ درصد کاهش یافت. این شاخص از ابتدای سال ۱۴۰۴ تا پایان سال روند نزولی داشت.

نرخ تورم شاخص بهای تولیدکننده نیز پارسال روندی نزولی داشت بگونه‌ای که این شاخص از ۴۰.۷ به ۲۴.۲ رسید که با اقدامات انجام گرفته، کاهش ۱۶.۵ درصدی را تجربه کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید