جزئیات افزایش سقف وام ودیعه مسکن/ خبر مهم برای مستاجران

کدخبر: ۶۳۷۸۹۸
اقتصادنیوز: مدیر کل دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به میزان ۳۲ همت به ۴۳۱ هزار و ۴۰ متقاضی این تسهیلات از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.
جزئیات افزایش سقف وام ودیعه مسکن/ خبر مهم برای مستاجران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه از ابتدای دی ماه میزان اعتبارات وام ودیعه مسکن از ۴۰ همت به ۸۰ همزمان با تصویب آن در شورای پول و اعتبار افزایش یافت این در حالی است که طبق آخرین آمار‌های اعلام شده از سوی وزارت راه وشهرسازی و دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن از ابتدای دولت سیزدهم  تا به امروز ۳۲ همت تسهیلات ودیعه مسکن  پرداخت شده است.

سقف تسهیلات ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده ۴ قانون جهش مسکن است با افزایش دو برابری از سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید و به تبع آن سقف افزایش تسهیلات فردی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها از ۴۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. همچنین تسهیلات ودیعه مسکن که پیش از این در روستا‌ها تعریف نشده بود، مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شد.

امروز هم طبق آخرین  آمار‌های اعلام شده از سوی  خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن  تسهیلات ودیعه مسکن به میزان ۳۲ همت به ۴۳۱ هزار و ۴۰ متقاضی این تسهیلات از ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شده است.

خبر مرتبط
فوری/ وام خرید و ودیعه مسکن این گروه افزایش یافت+ جزئیات مهم

اقتصادنیوز: معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان از افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان خبر داد.

به گفته خادمیان، ترتیب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن شامل؛ بانک ملی با ۹۹ هزار و ۱۵۱ فقره، بانک ملت با ۸۱ هزار و ۴۵۵ فقره، بانک تجارت با ۵۹ هزار و ۷۳۵ فقره، بانک صادرات با ۵۱ هزار فقره، رفاه کارگران با ۳۵ هزار و ۴۶۰ فقره، سپه با ۳۴ هزار و ۴۶۰ فقره، آینده با ۱۴ هزار و ۴۳۵ فقره، پارسیان ۱۰ هزار و ۸۹۸ فقره، سینا با ۱۰ هزار و ۵۶ فقره، پاسارگاد با ۸ هزار و ۹۰۲ فقره، شهر با ۶ هزار و ۵۷۰ فقره، سامان با ۴ هزار و ۲۹۵ فقره، پست ایران با ۳ هزار و ۶۹۹ فقره، مؤسسه اعتباری غیربانکی ملل با ۳ هزار و ۲۹۲ فقره، کارآفرین با ۲ هزار و ۷۹۵ فقره، اقتصاد نوین با ۲ هزار و ۵۰ فقره، گردشگری با یک‌هزار و ۴۸۸ فقره، ایران زمین با یک‌هزار و ۱۵۲ فقره، خاورمیانه با ۷۴ فقره و مسکن با ۳۰ فقره است.

حسنی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ۳۲ همت تسهیلات ودیعه مسکنی که از ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شده حاکی از کند بودن روند پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها است که همین امر خود باعث می‌شود که مستاجران دیگر انگیزه‌ای نداشته باشند و همچنان به دنبال پرداخت تسهیلات از این بانک به آن بانک باشند.

براساس این گزارش با توجه به آنکه بعد از پایان ماه رمضان و از ابتدای اردیبهشت ماه جا به جایی مستاجران آغاز می‌شود بنابراین پرداخت این میزان تسهیلات  ۳۲ همتی معادل حدود ۳۰ درصد از  ۸۰ همت است که این آمار‌ها حاکی از آن است که روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن همچنان کند است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید