در دو سال گذشته چند دستگاه موبایل و به چه قیمتی وارد کشور شد؟

کدخبر: ۶۳۸۲۶۲
در حالی که واردکنندگان موبایل از نوسانات تامین و تخصیص ارز واردات گله دارند و آن را در نابسامانی بازار کالاهای آی‌تی تاثیرگذار می‌دانند، بررسی و مقایسه آمار گمرک از واردات گوشی تلفن همراه در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که واردات گوشی موبایل از طریق گمرک به دو شیوه تجاری و مسافری در سال گذشته به ۱۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۸۰ دستگاه رسیده است.
در دو سال گذشته چند دستگاه موبایل و به چه قیمتی وارد کشور شد؟

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه ۳ میلیارد و ۲۰۲ میلیون دلار بوده است. علاوه بر این، طبق این آمار در آن مدت، ۱۴ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۰۶ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲ میلیارد و ۹۳۲ میلیون دلار به شیوه تجاری وارد و از گمرک کشور ترخیص شده است. همچنین ۴۶۶ هزار و ۲۷۴ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار به شیوه مسافری وارد کشور شده است.

این در حالی است که واردات گوشی تلفن همراه در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۱۴ میلیون و ۳۱۵ هزار دستگاه بوده است که از این میزان واردات معادل ۱۳ میلیون و ۷۶۴ هزار دستگاه به روش تجاری و ۵۵۰ هزار دستگاه نیز به روش مسافری وارد کشور شد. همچنین ارزش واردات انواع گوشی تلفن همراه به روش تجاری در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲ میلیارد و ۸۷۱ میلیون دلار و به روش مسافری ۳۴۶ میلیون و ۷۳ هزار دلار بوده و واردات گوشی تلفن همراه در سال ۱۴۰۱ به روش تجاری و مسافری در مجموع به ۳ میلیارد و ۲۱۷ میلیون دلار رسید.

مقایسه این دو آمار نشان می‌دهد که حجم مجموع واردات موبایل در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ تقریبا ۳۷۳ هزار دستگاه افزایش یافته، اما ارزش دلاری آن حدود ۱۵ میلیون دلار کم شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید