خبر مهم برای مودیان/ مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی مشخص شد+فیلم

کدخبر: ۶۳۸۲۷۹
اقتصادنیوز: مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت:مهلت انجام تغییرات اظهارنامه های مالیاتی در سامانه مودیان تا پایان فروردین ماه است و مودیان کار را به روزهای پایانی محول نکنند.
خبر مهم برای مودیان/ مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی مشخص شد+فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سید محمود موسوی صانع تصریح کرد: از مودیان درخواست داریم تا ارسال اظهارنامه های خود را به روزهای پایانی موکول نکنند تا ما نیز بتوانیم حداکثر سه روز پیش از پایان موعد مقرر پذیرای اظهارنامه های مستند شده توسط مودیان باشیم.

وی توضیح داد: این اولین دوره ای است که اظهارنامه مالیاتی توسط سامانه ارسال و دریافت می شود و با وجود اینکه مدیریت و پشتیبانی ۲۴ ساعته از سامانه انجام می شود و حتی در عید نوروز هم همکاران ما به صورت کشیک از این سامانه پشتیبانی می کردند، اما باز هم ممکن است اتفاقی بیفتد و سامانه دچار قطعی شود یا بستر دیتا در ساعات پایانی با مشکل مواجه شود.

موسوی صانع ضمن اشاره به اعمال تغییرات قانون ارزش افزوده در سامانه مودیان، تشریح کرد: مجلس شورای اسلامی امسال برابر قانون بودجه ای را مصوب کرد که برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و صندوق فولاد یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود.

به گفته وی، در واقع این یک درصد از محل تامین متناسب سازی حقوق بازنشستگان است.

خبر مرتبط
مخالفت دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه

وزیر اقتصاد اعلام کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی که در قانون مصوب بر لایحه بودجه دولت اضافه شده، حدود ۱۰ درصد افزایش بار مالیاتی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

موسوی صانع توضیح داد: این نرخ از ابتدای سال ۱۴۰۳ از ۹ به ۱۰ درصد ارتقا پیدا کرده و مودیان باید محاسبات مربوطه را در صورت حساب های خود با نرخ ۱۰ درصد انجام دهند و اظهارنامه را بر این اساس تنظیم و ارسال کنند.

وی در خصوص ارسال اظهارنامه دوره ۱۴۰۲ با اشاره به راه اندازی سامانه و پیاده سازی تسهیل تکالیف مودیان در راستای اجرای این قانون و دستگاه های پایانه فروشگاهی، تشریح کرد: این اولین بهره برداری از سامانه مودیان برای مودیان مشمول است که باید از اول دی ماه ۱۴۰۲ صورتحساب هایشان را در سامانه ارسال می کردند.

این مسوول امور مالیاتی ادامه داد: این ارسال صورتحساب تکالیف مودیان در رابطه با ارزش افزوده را هم در قالب سامانه مودیان عملیاتی می کند.

موسوی صانع درباره اظهارنامه های موجود در سامانه مودیان، اظهار کرد: اظهارنامه به صورت پیش فرض توسط سامانه مودیان تنظیم شده و مشمولان بایستی به سامانه مراجعه کنند و قسمت هایی را هم که نیاز به تغییر دارد را تا پایان ماه برای ما مستند کنند.

وی توضیح داد: در واقع اداره کل امور مالیاتی اظهار نامه ها را برای مشمولان خود ارسال کرده و آنان نیز بایستی تغییرات لازم را تا پایان فروردین اعمال کنند و سپس آن را به ما عودت دهند.

موسوی صانع افزود: قسمت هایی از اظهارنامه که توسط مودیان تغییر پیدا می کند، محل حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور خواهد بود، اگر اظهارنامه ای را سامانه مودیان پیشنهاد داد و همان توسط مودی مستند شد دیگر حسابرسی در آن خصوص متصور نخواهیم بود.

وی در خصوص اقلامی که در حوزه خرید خارج از سامانه تغییر داده می شود نیز توضیح داد: باید اطلاعات آن خرید را نیز در سامانه درج و ویرایش کنند و اگر این ویرایش به صورت دستی انجام شود این قسمت توسط سازمان مالیاتی حسابرسی خواهد شد.

موسوی صانع خاطرنشان کرد: سایر مودیان که فعلا مشمول سامانه مودیان نشده اند، اما مشمول ارزش افروده هستند نیز مانند سابق می توانند در سامانه ارزش افزوده اظهارنامه خود را ارسال کنند و تابع مقررات همان سازمان هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید