آبرسانی به 5 هزار روستا در دولت سیزدهم

کدخبر: ۶۳۸۸۹۹
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با افتتاح آبرسانی به روستای «هُلُر» واقع در جزیره قشم، تامین آب پنج‌هزارمین روستای کشور در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی در هفته جاری به انجام می‌رسد.
 آبرسانی به 5 هزار روستا در دولت سیزدهم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هاشم امینی گفت: با اجرای طرح «جهاد آبرسانی» از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، مشکلات تامین آب پنج‌هزار روستا با جمعیت ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار میلیون نفر برطرف شده است.

وی از افتتاح طرح آبرسانی به شهر «درگهان» و روستای هُلُر از طریق سامانه آب شیرین‌کن خبر داد و گفت: تامین پایدار آب شرب شهروندان مناطق مختلف قشم و توسعه زیرساخت‌های آن یکی از اولویت‌های وزارت نیرو محسوب می‌شود.

مدیرعامل آبفای کشور ادامه‌داد: با احداث سامانه آب‌شیرین‌کن، آب شرب پایدار شهر درگهان و روستای هلر با جمعیت ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ مشکلی تامین می‌شود.

امینی خاطرنشان‌کرد: با افتتاح آب شیرین‌کن شهر «لیردف»، کیفیت آب این شهر و ۲۰ روستای مجتمع آبرسانی «کاشی‌کرتی» از توابع شهرستان جاسک با جمعیت ۱۰هزار و ۴۵۱ نفر ارتقای چشم گیری پیدا خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به تامین آب ۲۰ روستای شهرستان جاسک از ۲ حلقه چاه حفر شده در دشت «زرآباد» استان سیستان و بلوچستان و شور شدن تدریجی این چاه‌ها، مقرر شد تا با راه‌اندازی این آب‌شیرین‌کن کیفیت آب این شهرها بهبود یابد تا مردم بتوانند از آب شرب با کیفیت و مطلوب استفاده کنند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه با افتتاح خط انتقال آب از مخزن «درکوه» به روستاهای کنار «سیاه تم گس دولاب»، «سرریگ عایشه آباد» و «چاهو شرقی و غربی»، ۶۲۹۴ نفر از آب شرب بهره‌مند خواهند شد، ادامه‌داد: یکی دیگر از اقدامات مهم و موثر شرکت آب و فاضلاب کشور در روز عید سعید فطر، کلنگ‌زنی خط انتقال آب از دوراهی بندر خمیر تا «کهورستان» به طول ۷۲ کیلومتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان‌کرد: با اتمام این طرح، شهر «رویدور» و ۳۸ روستای منطقه کهورستان و خمیر از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید