جزییات بیمه حوادث ساختمان 1403/ سقف پرداخت چقدر است؟

کدخبر: ۶۳۹۰۱۰
اقتصادنیوز: به گفته معاون بیمه مرکزی،‌ سقف پرداخت خسارت توسط صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان امسال 95 میلیون تومان شد.
جزییات بیمه حوادث ساختمان 1403/ سقف پرداخت چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، علی بنیادی نائینی معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در برنامه سررسید سیما اعلام کرد: بر اساس قانون بودجه امسال سهم دولت از حق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در سال جاری افزایش یافته و برای هر واحد مسکونی حداکثر 95 میلیون تومان در حوادث طبیعی به عنوان جبران خسارت پرداخت می‌شود.

وی این را هم گفت: چون رقم 95 میلیون تومان نسبت به ارزش هر واحد ساختمان اندک است،‌این امکان را فراهم کرده‌ایم که مردم بتوانند در صورت تمایل از شرکتهای بیمه تجاری ،‌بیمه نامه تکمیلی حوادث طبیعی ساختمان هم خریداری کنند و از امسال این کار عملیاتی خواهد شد.

خبر مرتبط
جزییات طرح بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی اعلام شد

اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس با تصویب استفساریه‌ای، سازوکاری برای پرداخت بیمه کارگران ساختمانی تعیین کردند.

معاون بیمه مرکز یدر مورد بیمه شخص ثالث راننده محور نیز گفت: با شرکت اعتبار ایرانیان تفاهم کرده‌ایم که همه بیمه گذاران اعتبار سنجی شوند و بر اساس ریسک و میزان خطر فرد راننده مبلغ حق بیمه شخص ثالث تغییر خواهد کرد. در این زمینه نرم افزارهایی نیز طراحی کرده‌ایم.بنیادی نائینی همچنین اعلام کرد،‌امسال قانون تاسیس بیمه مرکزی، اصلاح آئین نامه بیمه های زندگی و نیز قانون مبارزه با تعارض منافع در صنعت بیمه را برای تصویب به دولت ارائه می‌کنیم.

به گفته نائینی،‌مرحله اول بیمه یعنی صدور بیمه نامه بر پایه فناوری اطلاعات است،‌ تلاش داریم،‌ مرحله آخر یعنی پرداخت خسارت هم بر پایه فناوری اطلاعات قرار گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید