خبر مهم برای رانندگان/ تولید این لاستیک‌ها متوقف شد

کدخبر: ۶۳۹۴۵۴
اقتصادنیوز: انجمن صنفی صنعت تایر با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که به دلیل عدم افزایش قیمت، تولید تایرهای باری و اتوبوسی رادیال متوقف می‌شود.
خبر مهم برای رانندگان/ تولید این لاستیک‌ها متوقف شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ انجمن صنفی صنعت تایر با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه بالغ بر یک سال و نیم است که قیمت تایرهای باری اتوبوسی رادیال ساخت داخل ثابت نگاه داشته شده است تاکید کرد که به دلیل عدم افزایش قیمت، تولید تایرهای باری و اتوبوسی رادیال متوقف می‌شود.

در این نامه آمده است: حدود یک سال و نیم است که هیچ گونه افزایش قیمتی برای تایرهای باری و اتوبوسی رادیال صورت نگرفته است و تولید آن با ۵۰ درصد زیان مواجه بوده و از نظر اقتصادی میسر نیست که به ناچار تولید این گروه محصول متوقف می‌شود. لذا از آنجایی که صنف تولید کنندگان صنعت تایر موظف به تأمین بازار می‌باشند و با توجه به جلسات حضوری با جنابعالی و تاکید واردات تایر توسط تولید کنندگان جهت همکاری با وزارت صمت به منظور تأمین نیاز بازار کارخانجات تولید کننده اعلام می‌دارند تایر باری اتوبوسی رادیال کشور را با کیفیت مناسب و خدمات پس از فروش از خارج کشور تأمین و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

لازم به ذکر است واردات تایرهای باری اتوبوسی با ارز ترجیحی ۲۸۵,۰۰۰ ریال و سود بازرگانی صفر درصد صورت می‌گیرد در حالی که نرخ ارز تولید کننده این نوع تایر بالاتر نرخ نیمایی ۴۰۰.۰۰۰ ریال است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید