بورس نترس شد / صعودی که ادامه‌دار شد

کدخبر: ۶۳۹۶۳۰
اقتصادنیوز: با فروکش کردن تنش‌ها و کاهش احتمال درگیری نظامی، تر س بورس از جنگ ریخت و روز سه‌شنبه به صعود ادامه داد.
بورس نترس شد / صعودی که ادامه‌دار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و یکم فروردین ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 7 هزار و 46 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 261 هزار و 899 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش هزار و 742 واحدی در رقم 751 هزار و 319 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 15 واحدی به رقم 25 هزار و 396 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 55 واحد به سطح 137 هزار و 904 واحد رسید. 

 

خروج پول حقیقی از بورس 

روز سه‌شنبه برای پنجمین روز خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 378 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 51 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای آریا، خساپا، شستا و وبصادر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فاراک، وپارس، ولصنم، فولاد و پارسیان تعلق داشت.

030121

 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، فملی و فارس نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وبملت، وامید و اخابر از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فزر، ارفع، سرچشمه بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، آریا و غصینو بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فن افزار، فزر و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.  

 

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 11 هزار و 774 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 973 میلیارد تومان بود که 34 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 13 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 458 میلیارد تومان رسید. 

030121

 

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد فن افزار بیشترین ارزش معاملات   بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 184 میلیارد تومان بود. 

پس از فن افزار، البرز بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فولاد و فزر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد یک میلیارد و 148 میلیون و 859 هزار و 26 سهم در صدر قرار گرفته است. البرز در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد فاراک و فاذر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 64 نماد صف خرید داشتند و 34 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 41 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 152 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 32 درصدی به 96 میلیارد تومان رسید.

 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

030121

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید