درآمدزایی دلاری سیستان و بلوچستان از تولید این محصول

کدخبر: ۶۴۰۷۹۱
اقتصادنیوز : مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۹۰۰ هزار تن هندوانه خارج از فصل و بهاره در این استان تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج منطقه شده است.
درآمدزایی دلاری سیستان و بلوچستان از تولید این محصول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس اشکانی گفت: در سال زراعی جاری ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت هندوانه اختصاص یافته که برابر میزان سطح تعریف شده در الگوی کشت است.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان کشت هندوانه خارج از فصل و هندوانه بهاره مرسوم است، افزود: عمده مناطق کشت هندوانه خارج از فصل در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، راسک، دلگان بمپور و ایرانشهر است.

خبر مرتبط
"نهال گردو" را با مجوز جهاد کشاورزی و قیمت باور نکردنی بخرید

برخی افراد تصور میکنند، نظارت جهاد کشاورزی به عنوان یک ارگان دولتی بر نحوه تولید نهال های گردو، اهمیت بسیار زیادی دارد. این نظارت به منظور اطمینان از کیفیت، سلامت و استانداردهای لازم در تولید نهال انجام می‌ شود و نهالستان هایی که تحت نظر جهاد کشاورزی هستند، موظف اند تمام اصول و استانداردهای کاشت نهال را رعایت کنند. در واقع کنترل و نظارت نهاد جهاد کشاورزی حمایتی ویژه برای باغداران است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برداشت هندوانه خارج از فصل از شب یلدا در نیکشهر آغاز تا سوم اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد و برداشت هندوانه بهاره از اواخر اردیبهشت ماه در مناطق مرکز و شمال استان شروع و تا دهه اول تیر ماه پایان می‌یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید