مهندسان ایرانی در این حوزه در دنیا زبانزد شدند

کدخبر: ۶۴۱۰۲۲
اقتصادنیوز: سخنگوی صنعت آب گفت: حضور در مجامع بین‌المللی از افتخارات مهندسی ایرانی است و هم‌اکنون در ۲۰ کشور جهان صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب داریم.
مهندسان ایرانی در این حوزه در دنیا زبانزد شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب در نشست خبری افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا اظهار داشت: این مگاپروژه چندمنظوره در کشور سریلانکا توسط مهندسان توانمند ایرانی اجرا شده است.

وی افزود: به‌رغم تحریم‌های ظالمانه، شرکت‌های توانمند ایرانی توانسته اند از هند تا آفریقا و از آمریکای چوبی تا آسیای میانه، پروژه های متعدد صنعت آب را در حوزه پیمانکاری و مشاوره اجرا کنند‌.

بزرگ‌زاده اذعان داشت: بزرگترین و پیچیده‌ترین پروژه های مهندسی مثل تونل‌هایی به طول 50 کیلومتر در زیر زمین در شرایط خاص جغرافیایی، سدهای بزرگ و ... توسط متخصصان ایرانی تاکنون اجرایی شده که این مهارت و دانش را به‌دنبال داشته که امروز پیچیده‌ترین پروژه‌های صنعت آب و برق مثل پروژه چندمنظوره اومااویا توسط مهندسان ایرانی با موفقیت اجرا شود.

وی ادامه داد: حضور در مجامع بین‌المللی از افتخارات مهندسی ایرانی است و هم‌اکنون در 20 کشور جهان صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب داریم.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: سالی 3.5 میلیارد دلار ظرفیت صادرات خدمات مهندسی بین‌المللی داریم که تحریم‌های ظالمانه، سختی‌هایی را ایجاد کرده است‌.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید