نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 2 اردیبهشت

سرمایه‌گذاران سوئیسی در راه ایران

کدخبر: ۶۴۱۶۸۱
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
سرمایه‌گذاران سوئیسی در راه ایران

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

دوم اردیبهشت 1354؛ پزشکان پاکستانی در روستاهای ایران مستقر شدند

600 پزشک هندی و فیلیپینی دیگر به روستاهای ایران اعزام می‌شوند، 53 پزشک پاکستانی به روستاهای جنوب کشور فرستاده شدند و 600 پزشک هندی و فیلیپینی نیز به روستاهای دیگر نقاط کشور اعزام می‌شوند تا امروز درمانی و بهداشتی روستاییان را زیر نظر بگیرند.

وزارت بهداری اعلام کرد، چهارمین دسته پزشکان پاکستانی که به استخدام دولت ایران درآمده‌اند روز گذشته به مناطق مختلف روستایی کشور اعزام شدند تا در شبکه بهداشتی و درمانی به کار اشتغال ورزند.

چهارمین گروه پزشکان پاکستانی از 53 نفر پزشک مرد تشکیل شده‌اند. این عده پس از پایان یک دوره آموزشی مقدماتی زبان فارسی و فراگیری روش‌های پیشگیری درمان بیماری‌های بومی و تطبیق اصول بهداشتی با وضع اجتماعی و اقلیمی منطقه مورد خدمت بیشتر این پزشکان در روستاهای جنوبی کشور تعیین شده است.

دوم اردیبهشت 1374؛ جنتی: بسیاری از مشکلات فعلی جامعه با اجرای «انضباط اقتصادی» حل خواهد شد

آیت‌الله جنتی، امام جمعه موقت تهران گفت: اگر مساله انضباط اقتصادی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، به درستی پیگیری و به آن توجه شود و بسیاری از مشکلات فعلی جامعه حل خواهد شد.

جنتی نقش اقتصاد سالم را در ادامه حیات یک جامعه تعیین‌کننده خواند و گفت: مقوله اقتصاد سالم مساله‌ای نیست که دولت و ملت بتوانند به سادگی از کنار آن بگذرند.

وی شناخت و پیاده کردن اقتصاد اسلامی را در کشور امری ضروری دانست و افزود: در حال حاضر در این زمینه مشکل داریم، زیرا کار زیادی صورت نگرفته است و در این خصوص حوزه‌های علمیه، اسلام‌شناسان، مسوولان و مدیران اجرایی کشور وظیفه سنگینی را بر دوش دارند.

دوم اردیبهشت 1394؛ سرمایه‌گذاران سوئیسی در راه ایران

طی روزهای اخیر خبرهای بسیاری از ورود سرمایه‌گذاران خارجی به ایران به گوش می‌رسد.

این بار پایگاه «سوئیس اینفو» در یادداشتی به این موضوع پرداخت که «لیویا لئو» سفیر پیشین سوئیس در تهران قرار است به عنوان رئیس دبیرخانه امور اقتصادی (سکو) در صدد هیاتی بازرگانی به زودی به ایران سفر کند.

قرار است این هیات تجاری به ریاست «لیویا لئو» که تا سال 2013 سفیر سوئیس در تهران بوده، یکشنبه هفته آینده به ایران سفر کنند. وی درخصوص این سفر نیز گفت: نمایندگان شرکت‌ها و اقتصاددانان کشورهای دیگر علاوه‌بر سوئیس نیز در این سفر خواهند آمد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید