خبر خوش خاندوزی برای پیمانکاران ایرانی در عراق

کدخبر: ۶۴۵۱۰۱
اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد گفت: مطالبات شرکت‌های ایرانی از طرف‌های عراقی بابت اجرای پروژه‌های مختلف در این کشور باعث ایجاد مشکلاتی شده که ضرورت همکاری دو طرف برای حل و فصل مشکلات پیمانکاران ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.
خبر خوش خاندوزی برای پیمانکاران ایرانی در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سید احسان خاندوزی» وزیراقتصادودارایی، در ششمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق  با بیان اینکه : روابط ایران و عراق در بستر تاریخی، علیرغم برخی فراز و نشیب‌ها همواره صمیمانه و رو به گسترش بوده  است گفت: از زمان شکل گیری اولین تمدن‌های بشری در منطقه بین‌النهرین ایرانی‌ها و عراقی‌ها با یکدیگر تعامل مثبت و ارتباطات سیاسی فرهنگی و اقتصادی وسیعی داشتند و دو کشور از تاریخ، منافع و مصالح مشترک برخوردارند. 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ایران خواهان عراقی یکپارچه، مستقل، پیشرفته و‌ توسعه یافته بوده است اظهار کرد: معتقد هستم با وجود چنین عراقی، امنیت جمهوری اسلامی ایران هم تامین خواهد شد.

خبر مرتبط
امارات محصول ایرانی را پس زد؛ عربستان نقشه تازه کشید/ بازار آرایش صعودی گرفت

اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران قیمت ها روند صعودی را در پیش گرفتند و قیمت ریال عمان دو هزار و 70 تومان افزایش داشت و 160220 تومان ارزش گذاری شد.

خاندوزی  با بیان اینکه  عراقی امن و مستقل برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است  گفت: با این وجود برخی از کشورهای ثالث برای اخلال در این روابط تلاش می‌کند که به دلیل هوشمندی مقامات دو کشور روابط دو جانبه در حوزه های سیاسی و اقتصادی رو به توسعه و پیشرفت است و ادامه این مسیر هم هوشیاری مسئولان و مقامات دو کشور برای خنثی کردن توطئه‌های طرف‌های اخلالگر را می‌طلبد.

وی  تاکید کرد: توسعه روابط های اقتصادی با عراق برای ایران در اولویت است و خوشبختانه این روند رو به رشد است و با حل و فصل برخی موانع و مشکلات این روابط به ویژه در حوزه اقتصادی از قابلیت گسترش بیش از پیش برخوردار است. 

خاندوزی  با بیان اینکه برگزاری مرتب این اجلاس‌های کمسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور می‌تواند بستر مناسبی را برای شتاب بخشیدن به روابط اقتصادی را فراهم کند گفت: این اجلاس های مشترک ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف اقتصادی بین دو کشور دارد.

وی  افزود: باتوجه به دستاوردهای ایران در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری، حوزه‌های برق، پزشکی، کشاورزی و صنعت ظرفیت های زیادی برای گسترش همکاری در عرصه‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور باشیم.

او  افزود: از جمله این زمینه‌ها صدور خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه توسط شرکت‌های توانمند ایرانی در عراق در حوزه های ساخت سد، راه و راه‌آهن ، نیروگاه، پالایشگاه، کارخانه و مسکن و ساختمان در عراق است اما باید مشکلات موجود در این زمینه حل و فصل شود.

خاندوزی  با یادآوری  این موضوع  که از جمله این مشکلات می‌توان به مطالبات شرکت‌های ایرانی از طرف‌های عراقی بابت اجرای پروژه‌های مختلف در این کشور اشاره کرد بنابراین ضرورت همکاری دو طرف برای حل و فصل مشکلات پیمانکاران ایرانی در عراق کاملا احساس می‌شود گفت: تسویه مطالبات شرکت‌های ایرانی منجر به توانمندی بیشتر شرکت‌های ایرانی در نتیجه اجرای پروژه‌های بیشتر در عراق می‌شود . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید