دور دنیا

ژاپن غافلگیر شد؛ تفلیس علیه روسیه شورید/ قیمت‌ها کاهشی ماندند

کدخبر: ۶۴۷۲۲۲
اقتصادنیوز: امروز در بازار اغلب قیمت ها نسبت به روز گذشته عقب نشینی کردند و ارزش درهم امارات در مقایسه با روز چهارشنبه به 15945 تومان رسیده است.
ژاپن غافلگیر شد؛ تفلیس علیه روسیه شورید/ قیمت‌ها کاهشی ماندند

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران آخرین روز کاری هفته را در حالی پشت سر گذاشته است که قیمت ها به مانند تمامی روزهای گذشته سیر نزولی را تکرار کرده و یک گام از مسیر کاهشی پا پس نکشیدند. امروز در جریان معاملات فارغ از دینار عراق که چند روزی است ثبات قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده است، سایر ارزها افت قیمت نسبی را تجربه کردند.

اما آنچه پیش از قیمت ارز اقتصاد جهانی را امروز تحت تاثیر خود قرار داد، آغاز سقوط اقتصاد ژاپن بود. موضوع مهمی که کارشناسان و فعالان عرصه اقتصادی چندی پیش آن را پیش بینی کرده بودند اما تحقق آن در فاصله زمانی چند هفته ای چندان مورد انتظار نبود.

براساس اعلام دفتر کابینه ژاپن، تولید ناخالص داخلی چهارمین اقتصاد برتر جهان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به سه ماهه قبل ۰.۵ درصد کاهش یافته است و اقتصاد ژاپن بیش از پیش‌بینی تحلیلگران کوچک شده است. تولید ناخالص داخلی سالانه ۲ درصد کاهش یافت که کمتر از حد انتظار بود. اما با این تفاسیر قیمت ین؛ واحد پول رسمی این کشور امروز چقدر است؟

قیمت ین ژاپن امروز 27 اردیبهشت 1403

امروز قیمت ین ژاپن در جریان معاملات بازار ارز تهران شیب نزولی را در پیش گرفت و با تجربه افت 398 تومانی نسبت به روز گذشته، 37694 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

ین ژاپن

آخرین قیمت لیر ترکیه امروز

قیمت لیر ترکیه هم در آخرین روز کاری هفته سیر کاهشی را دنبال کرد. هر لیر در حالی عصر امروز 1820 تومان قیمت خورد که نسبت به روز پیش 10 تومان ارزان شده است.

نرخ امروز قیمت دینار عراق

تنها ارزی که امروز در جریان مبادلات ارزی بازار پا در مسیر کاهشی یا افزایشی نگذاشت و بر نرخ روز گذشته خود پابرجا ماند، دینار عراق بود. هر دینار در پایان روز پنجشنبه همچون دو روز گذشته 45 تومان خرید و فروش شد.

قیمت درهم امارات امروز

نوسان کاهشی محدود حاکم بر بازار برای درهم امارات هم صادق بود و این ارز در پایان امروز با سقوط به کانال کاهشی، 15945 تومان قیمت خورد تا نسبت به روز گذشته 120 تومان ارزان شده باشد.

آخرین قیمت ریال عمان در بازار

امروز قیمت ریال عمان هم در بازار ارز تهران عقبگرد نسبی را تجربه کرده است. هر ریال با افت ارزش 1340 تومانی نسبت به روز پیش، 152510 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

ریال عمان

نرخ امروز لاری گرجستان

پیش از آنکه آخرین قیمت لاری گرجستان را در بازار امروز مرور کنیم، بهتر است نگاهی به وضعیت تفلیس پایتخت این کشور در هفته اخیر بیندازیم که به محل تقابل معترضان و پلیس گرجستان تبدیل شده است. اعتراضاتی که از زمان تصویب اولین قرائت لایحه موسوم به عامل خارجی در پارلمان طی ماه گذشته، آغاز شده است و بسیاری از گرجی‌ها نسبت به کرملین که در سال 2008 به گرجستان حمله کرد و حدود 20 درصد از قلمرو بین‌المللی آن را اشغال کرد احساس خصومت عمیقی می‌کنند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حدود 80 درصد از گرجستانی‌ها از پیوستن به اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند و درصد کمی خواهان حرکت در مدار کرملین هستند. بر همین اساس بسیاری از کسانی که طرفدار تعمیق روابط با غرب هستند به خیابان‌ها ریخته‌اند.

تظاهرات گسترده علیه این لایحه در تفلیس یک ماه است که هر شب ادامه دارد. حدود 50 هزار نفر عصر یکشنبه در پایتخت، که حدود 1 میلیون نفر در آن زندگی می کنند، به خیابان ها آمدند تا علیه آنچه "قانون روسیه" نامیده اند، اعتراض کنند.

امروز اما قیمت لاری هم در جریان معاملات بازار پایین آمد و با تجربه افت 810 تومانی، 21450 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

منات آذربایجان هم امروز در بازار ارز تهران کاهش قیمت را تجربه کرده و در مقایسه با روز گذشته 270 تومان ارزان شده است.

نرخ امروز درام ارمنستان

امروز قیمت درام ارمنستان هم در بازار پایین آمد، تا هر درام که روز گذشته به تبعیت از دینار عراق ثبات قیمت را تجربه کرده بود، قدم در مسیر کاهشی گذاشته و دو تومان ارزان شود. هر درام عصر امروز در بازار 151 تومان خرید و فروش شد.

آخرین قیمت بات تایلند امروز

در شرق آسیا هم روند نزولی همچنان پا بر جا بود تا قیمت بات تایلند هم هفت تومان پایین آمده و به 1616 تومان برسد.

بات تایلند

نرخ امروز رینگیت مالزی

امروز قیمت رینگیت مالزی هم عقب نشینی کرده و در حالی هفته را پشت سر گذاشته است که 30 تومان افت ارزش داشته و 12510 معامله شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از روند نزولی قیمت ارزها نسبت به روز گذشته حکایت داشت و دینار عراق تنها ارزی بود که ثبات قیمت را تجربه کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • خواب مسکو و پکن برای خاورمیانه

      اقتصادنیوز: با آغاز جنگ در اوکراین و افزایش تحلیل ها در باب شکل گیری اتحادی نامیمون برای غرب؛ اتحادی که در قابش چین و…

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی