صدور برگه مالیاتی برای 120 هزار خانه خالی

کدخبر: ۶۴۷۴۹۶
اقتصادنیوز: مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: تاکنون اطلاعات ۱۲۰ هزار خانه خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است که برای آنها برگه مالیاتی صادر شد.
صدور برگه مالیاتی برای 120 هزار خانه خالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه شناسایی خانه‌های خالی از طریق سامانه املاک و اسکان انجام می‌شود، گفت: تاکنون اطلاعات ۱۲۰ هزار خانه خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است که برای آنها برگه مالیاتی صادر شد.

نوروزی درباره اینکه چه خانه‌هایی به عنوان خانه خالی مشمول مالیات می‌شوند، افزود: همه خانه‌هایی که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند اطلاعات آنها به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود و مالکانی که اطلاعات ملک خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نکردند هم در زمره خانه‌های خالی اطلاعات آنها به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود.

وی در خصوص میزان مالیات خانه‌های خالی نیز خاطرنشان کرد: بر اساس قانون در سال اول معادل ۶ برابر مالیات بر در آمد اجاره و در سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر خواهد بود و اگر فردی ۵ خانه خالی داشته باشد این رقم دو برابر می‌شود که عدد قابل توجهی است.

نوروزی با اشاره به اینکه سیاست دولت از مالیات بر خانه‌های خالی درآمدزایی نیست بلکه تنظیم بازار مسکن است، تصریح کرد: اگر خانه‌های خالی موجود در کشور به بازار مسکن عرضه شود بخش مهمی از تقاضا در این بازار پاسخ داده می‌شود که می‌تواند منجر به ثبات و آرامش در این بازار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی