مقصر اصلی رکود اقتصادی در آمریکا کیست؟

کدخبر: ۶۴۸۶۹۷
اقتصادنیوز: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها بر این باور هستند که کشورشان در رکود اقتصادی قرار دارد و این موضوع ناشی از سوءمدیریت دولت جو بایدن است
مقصر اصلی رکود اقتصادی در آمریکا کیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، طبق نظرسنجی موسسه هریس، تقریباً سه نفر از هر پنج آمریکایی معتقدند که کشورشان در رکود اقتصادی قرار دارد و بیشتر آنها دولت جو بایدن را مقصر این وضعیت می‌دانند.

گاردین گزارش داد، این نظرسنجی نشان داد که با نزدیک شدن به روز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، بدبینی مداوم نسبت به شرایط اقتصادی این کشور افزایش خواهد یافت.

خبر مرتبط
توتال از فرانسه مهاجرت می کند؟

اقتصادنیوز: رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، در پاسخ به سوالی درباره احتمال فهرست شدن شرکت بزرگ نفتی «توتال انرژی» در آمریکا، گفت: فرانسه از شرکت‌هایی حمایت می‌کند که به این کشور اعتقاد دارند.

۵۵درصد شرکت‌کنندگان آمریکایی در این نظرسنجی بر این باور هستند که اقتصاد آمریکا در حال کوچک شدن است و ۵۶درصد فکر می‌کنند که کشورشان با وجود آمارهای دولتی در زمینه رشد تولید ناخالص داخلی، در رکود اقتصادی شدیدی قرار دارد.

در این نظرسنجی معلوم شد که ۴۹ درصد مردم آمریکا بر این باورند که شاخص بورس در سال جاری کاهش یافته است، اگرچه این شاخص در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۴ درصد افزایش یافت و امسال نیز بیش از ۱۲ درصد رشد کرده است. ۴۹درصد نیز بر این باورند که بیکاری در بالاترین حد خود در ۵۰ سال گذشته قرار دارد.

بسیاری از آمریکایی‌ها بایدن را برای وضعیت اقتصاد مقصر می‌دانند، به طوری که ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقدند که اقتصاد به دلیل سوء مدیریت دولت بایدن در حال بدتر شدن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی