قیمت جهانی نفت امروز جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ / نفت ارزان شد

کدخبر: ۶۴۸۹۴۴
اقتصادنیوز: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۳۴ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ / نفت ارزان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، قیمت نفت در روز جمعه تثبیت شده است. سرمایه‌گذاران در حال بررسی آخرین اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره در بحبوحه تورم بالا هستند.

رویترز گزارش داد، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 سنت معادل 0.02 درصد کاهش به 81 دلار و 34 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 2 سنت معادل 0.3 درصد کاهش 76 دلار و 85 سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی در روز پنجشنبه به پایین‌ترین رقم طی چند ماه گذشته رسیدند. قیمت معاملات آتی نفت خام برنت به پایین‌ترین رقم از ژانویه و قیمت معاملات آتی نفت آمریکا به پایین‌ترین رقم طی سه ماه گذشته رسیده است.
نفت برنت در آستانه یک کاهش قیمت هفتگی 3 درصدی قرار دارد و نفت آمریکا هم احتمالاً یک کاهش قیمت هفتگی 4 درصدی را تجربه می‌کند.

جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا که در روز چهارشنبه منتشر شد حاکی از آن بود که سیاستگذاران این بانک هنوز مطمئن نیستند نرخ بهره به اندازه کافی برای مهار تورم بالا رفته باشد.
برخی مقامات عقیده دارند اگر تورم روند فزاینده داشته باشد، نرخ بهره باز هم باید افزایش یابد. اما جروم پاول رئیس فدرال رزرو و سایر سیاستگذاران احتمال افزایش مجدد نرخ بهره را پایین می‌دانند.
بالا رفتن نرخ بهره رشد اقتصاد را آهسته کرده و تقاضا برای سوخت را کاهش می‌دهد.
در این بین، تقاضای بالای بنزین در آمریکا به تثبیت قیمت‌ها در آستانه تعطیلات ماه مه کمک کرده، این تعطیلات معمولاً آغاز فصل پرمصرف مسافرت‌ها در آمریکاست.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه اعلام کرد تقاضا برای بنزین در این کشور به بالاترین سطح از ماه نوامبر رسیده است. این خبر از بازار نفت حمایت می‌کند چون رانندگان آمریکایی حدود یک دهم کل مصرف نفت دنیا را به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین آغاز فصل سفرها در آمریکا ستون بهبود رشد تقاضای جهانی است.
توجه سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس معطوف شده که قرار است در اول ژوئن برگزار شود. اعضای این ائتلاف قرار است در مورد تمدید طرح کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه‌ای تصمیم‌گیری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی