مذاکرات بانک ابوظبی در ترکیه به مشکل خورد؟

کدخبر: ۶۴۹۲۱۰
اقتصادنیوز :اولین مذاکرات بانک FAB امارات متحده عربی برای خرید سهام کنترل کننده بانک Yapi Ve Kredi ترکیه به مشکل ارزیابی برخورد کرده است.
مذاکرات بانک ابوظبی در ترکیه به مشکل خورد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو،  بانک FAB بزرگترین بانک امارات متحده عربی به شمار می‌رود. این بانک پس از ادغام بین بانک اول خلیج (FGB) و بانک ملی ابوظبی (NBAD) تشکیل شد. Yapı Kredi نیز، یکی از اولین بانک های تجاری سراسری در ترکیه است و چهارمین بانک سهامی عام در ترکیه از نظر اندازه دارایی به شمار می‌رود.

بر اساس گزارشی از بلومبرگ، بانک اول ابوظبی مذاکرات مقدماتی را برای خرید سهام کنترل کننده در Yapi Ve Kredi Bankasi برگزار کرده است؛  اگرچه به گفته افرادی مطلع، این بحث ها به دلیل اختلاف نظر در مورد قیمت،   متوقف شده است.

FAB در مورد ارزش‌گذاری Yapi Ve Kredi مخالفت کرده است و برخی از تحلیل‌گران درخواست کرده‌اند که در مورد اطلاعات محرمانه صحبت نکنند. افراد مطلع نیز به گوش این بانک اماراتی رساندند که مالک اکثریت وام دهنده ترکیه(Koc Holding as) به دنبال قیمت بالاتر از FAB بوده و در حال حاضر مایل به ارائه آن است.

خبر مرتبط
امارات از واردات سیمان ایرانی طفره رفت/ جزئیات دستور ممنوعیت تازه از سوی ابوظبی

اقتصادنیوز: یک تولیدکننده سیمان اعلام کرد: ارزان‌فروشی سیمان صادراتی باعث شد بعد از عراق، کشور امارات عربی متحده نیز واردات سیمان و کلینکر از ایران را به‌استناد قوانین ضددامپینگ ممنوع کند.

تحلیل‌گران معتقدند با توجه به این اختلافات ، FAB هنوز پس از هفته ها مذاکرات، به طور رسمی شروع به ارزش‌گذاری دقیق نکرده است. به اعتقاد آن‌ها هیچ یک از طرفین مشاوران استخدام نکرده‌اند، اما آنها همچنان به دنبال راه های پیش‌رو هستند.

خبر مرتبط
امارات سکاندار جدید بازار نفت؟/ ابوظبی به دنبال دور زدن اوپک پلاس

اقتصادنیوز: منابع آگاه در ابوظبی می‌گویند امارات عربی متحده دیگر به ضرورت کاهش تولید اوپک پلاس باور ندارد و به دنبال افزایش تولید است.

در اوایل روز سه شنبه هفته گذشته، رویترز گفت که بانک ابوظبی در حال مذاکره برای خرید 61.2 درصد سهام شرکت نفت امارات متحده عربی در Yapi Kredi به قیمت حدود 8 میلیارد دلار است. این به معنای ارزش کل بازار بیش از 13 میلیارد دلار و ارزش بازاری به دفتری بیش از همتایان معامله شده در استانبول است. این بانک در حال حاضر و بعد از اینکه سهام آن روز سه شنبه 10 درصد افزایش یافت؛ حدود 10 میلیارد دلار ارزش دارد و بر اساس محاسبات بلومبرگ، ارزش دفتری آن 5.6 میلیارد دلار است. همچنانه مشخص نیست که FAB چه چیزی می‌خواهد ارائه دهد و نماینده بانک از اظهار نظر خودداری کرده است.

بلومبرگ نیوز برای اولین بار علاقه FAB را در ماه آوریل گزارش کرده بود. بزرگترین بانک امارات متحده عربی برای چند ماه با Yapi Kredi معامله‌ای را ارزیابی کرده بود، افرادی که از این موضوع آگاه بودند؛ در آن زمان گفتند، مدیران اجرایی همچنین مذاکرات اکتشافی اولیه با صاحبان چندین بانک دیگر ترکیه را برگزار کرده بودند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ خرداد

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی