آخرین وضعیت صدور مجوز‌های اکتشاف معادن

کدخبر: ۶۴۹۳۲۴
اقتصادنیوز: معاون وزیر صمت گفت: در این سه سال دولت سیزدهم، نزدیک به ۵۰۰ معدن را در هر سال به چرخه فعالیت وارد کردیم.
آخرین وضعیت صدور مجوز‌های اکتشاف معادن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محتشمی پور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ویژه برنامه «شهید جمهور» گفت: در سال‌های گذشته تایید درخواست اکتشاف معادن، روندی رو به کاهش داشت و پاسخ مثبت ما به این درخواست‌ها به حدود یک درصد رسیده بود، اما آخرین باری که آمار منتشر شد، این آمار رو به رشد بوده و به ۵ درصد رسیده است.

او افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های شهید رئیسی، سرعت دادن به فعالیت معادن بود که تعارضات بین دستگاهی در گذشته مانع آن می‌شد. اولین مطالبه آیت الله رئیس سرعت دادن به رفع معادن و رفع تعارضات بود. اولویت دوم رئیس جمهور مردمی کردن معادن بود و راهبردی که دنبال می‌کردیم هم از طریق واگذاری معادن و هم از مسیر فعال کردن معدن‌های کوچک بود. محور‌های اصلی بخش معدن در دوره سه ساله بحث اصلاح مقررات بخش معدن بود. پیش از این با تعارض مقررات مواجه بودیم که یکی از عوامل متوقف کننده فعالیت‌های معدنی بود.

معاون وزیر صمت ادامه داد: در دو سالی که گذشت زیرساخت‌های اطلاعاتی بخش معدن رشد خوبی داشته و اکنون اطلاعات این بخش به طور متمرکز و لحظه‌ای در درسترس است. تعداد معادن راکد یکی دیگر از اولویت‌ها بود و در یک سال گذشته تعداد مزایده‌های بخش معدن با بیش از ۲ برابر رکورد این مزایده‌ها در سال قبل از آن بود تا معادنی که مردم تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، در اختیارشان قرار بگیرد

محتشمی پور گفت: احیای معدن را هم پیگیری کردیم و در این سه سال دولت، نزدیک به ۵۰۰ معدن را در هر سال به چرخه فعالیت وارد کردیم. در مجموع این اقدامات شاخص تورم تولیدکننده در بخش معدن که در ابتدای دولت بالاتر از میانگین صنعت بود به پایین‌ترین حد رسیده است. همچنین قبل از ۱۴۰۰، بخش معدن وارد رشد منفی شده بود، اما این روند به تدریج افزایش پیدا کرده و مثبت شده است، اما این اعداد همچنان راضی کننده نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی