گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار ؛

خریداران دلار در لاک احتیاط/ گرای آمریکایی به تروئیکای اروپا/ پیش بینی قیمت دلار امروز 6 خرداد 1403

کدخبر: ۶۴۹۳۶۸
اقتصادنیوز : قیمت دلار در جریان معاملات نقدی دیروز نزولی شد؛ در شرایط کنونی برخی از فعالان بازار می گویند نشست شورای حکام و احتمال صدور قطعنامه‌‌‌ای علیه ایران توجه عده ای از معامله گران را به خود جلب کرده است؛ برخی از فعالان بازار می گویند اگر قطعنامه‌‌‌ای علیه ایران تصویب شود، می‌تواند بر تشدید تنش‌ها میان ایران و غرب بیفزاید و در این سو نیز جهت انتظارات در بازار را تغییر دهد.
خریداران دلار در لاک احتیاط/ گرای آمریکایی به تروئیکای اروپا/ پیش بینی قیمت دلار امروز 6 خرداد 1403

به گزارش اقتصادنیوز،  در حالی که کمتر از ده روز به برگزاری نشست شورای حکام باقی مانده برخی سیگنال‌های سیاسی  در این رابطه شامه بازار ارز را تیز کرده است. 

در همین رابطه خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از دیپلمات‌‌‌هایی که نامشان را اعلام نکرده، خبر از آن داده است که ایالات متحده و سه متحد اصلی اروپایی‌‌‌اش بر سر اینکه آیا باید در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با جمهوری اسلامی تیران مقابله کنند یا نه، دچار اختلاف‌نظر شده‌‌‌اند. طبق این گزارش این بار سه کشور اروپایی خواهان صدور قطعنامه علیه برنامه هسته‌‌‌ای ایران هستند اما آمریکا نمی‌‌‌خواهد این مسیر طی شود. به باور معامله‌گران، نتیجه نشست ۱۴ خرداد شورای حکام برای بازار حائز اهمیت است. نشستی که گفته می‌شود آمریکا برای کشیدن ترمز تروئیکای اروپا به تکاپو افتاده و با صدور قطعنامه ضد ایرانی مخالف است. 

با این همه، اسکناس آمریکایی در جریان معاملات نقدی روز گذشته در کانال ۵۷ هزار تومان معامله شد. به گزارش اقتصادنیوز، براساس آنچه که معامله گران ادعا کرده اند قیمت دلار هرات با ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان شروع به کار کرد و در محدوده مشخص خودش یعنی بین ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان تا نرخ بازگشایی نوسان داد. در پشت خط هم قیمت دلار هرات به سمت حمایت ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان حرکت کرد. از سوی دیگر قیمت درهم امارات در ۱۵ هزار و ۸۲۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش در ۱۵ هزار و ۷۴۰ تومان بسته شد.قیمت تتر از هفته گذشته به زیر نرخ دلار هرات رفته که یک اتفاق بی‌سابقه است.

در شرایط کنونی دسته‌ای از معامله گران معتقدند که خریداران در لاک احتیاط فرورفته اند و دست از خرید کشیده اند. برخی معتقدند با توجه به وضعیت ذخایر ارزی کشور و همچنین مهم‌تر از آن، کاهش ریسک سیاسی جریان‌ساز، چشم‌انداز کوتاه مدت نرخ ارز می‌تواند کاهشی باشد. در نهایت باید دید که با شروع بازار نقدی در هفته کاری جدید فشار کدام یک از طرفین بازار ارز بیشتر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی