منحنی بازدهی دوشنبه 19 آبان منتشر شد+نمودار

نرخ سود دو ساله در مرز 21 درصد

کدخبر: ۳۷۲۲۵۴
اقتصاد نیوز: نرخ سررسید بازده نقدی در بازار ثانویه اوراق دولتی تا سررسیدهای یک ساله کاهشی و در سررسیدهای دو ساله افزایشی بود.
نرخ سود دو ساله در مرز 21 درصد

به گزارش اقتصاد نیوز، در معاملات امروز اوراق بدهی سطح معاملات 20 درصد افزایش یافت و به 350میلیارد تومان رسید. رسیدن مجددا حجم معاملات به کانال 300 میلیارد تومان در شرایطی اتفاقی افتاد که در آخرین روز کاری هفته قبل این رقم در سطح 185 میلیارد تومان بود.

نرخهای بازده اوراق نیز با سررسیدهای شش ماه و یکسال به ترتیب 8 دهم درصد و 4 دهم درصد کاهش یافتند و به 16.6 و 18.1 درصد رسیدند. البته نرخهای بازده اوراق در سررسید دو سال با افزایش 2 دهم درصدی به 20.9 درصد رسید.

بازدهی نقدی در سررسید کوتاه مدت نشان از تعدیل انتظارات بازدهی خریداران اوراق دارد اما وقتی در سررسید بلند مدت نرخ سود بالا می رود حکایت از آن دارد که تقاضا برای خرید این نوع اوراق پایین آمده یا عرضه آن افزایش یافته است. با این اتفاق قیمت اوراق پایین می آید و نرخ سود آن بالا می رود. رفتار امروز نشان می دهد معامله گران برای میان مدت در حالت عدم قطعیت قرار دارند. شاهد این استدلال منحنی بازدهی آتی است، نرخ بازده آتی نیز امروز در مرز 25 درصد قرار گرفت در حالی که این نرخ در روز قبل در سطح 24 درصد قرار داشت.

منحنی (1)

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید