شورای هماهنگی بانک‌هااعلام کرد

اولتیماتوم یک ماهه به اتباع خارجی برای دریافت کد شهاب

کدخبر: ۳۸۹۳۷۵
اقتصادنیوز: به دنبال حواشی ایجاد شده درباره حساب های مسدود شده بانکی و کد شهاب، شورای هماهنگی بانکها در بیانه ای اعلام کرد که قبلا از اتباع بیگانه خواسته شده بود شناسه هویتی بگیرند و شفاف سازی اطلاعات حساب به اتباع افغان اختصاص ندارد و شامل تمام اتباع خارجی می شود.
اولتیماتوم یک ماهه به اتباع خارجی برای دریافت کد شهاب

به گزارش اقتصادنیوز، از ابتدای سال جاری، اقدام‌ و پی‌گیری های بسیاری توسط بانک مرکزی و شورای هماهنگی بانک‌ها به عمل آمد تا  اتباع خارجی فاقد کد شهاب بتوانند اطلاعات هویتی خود را تکمیل و کد شهاب را دریافت کنند، در پی آن مهلت دارندگان حساب یک ماه تمدید شد تا دارندگان حساب اطلاعات بانکی را تکمیل کرده و با ارائه کدملی به شعب بانک ها خدمات ساتنا برای آنان نیز  برقرار شود و بعد از پایان مهلت یک ماهه ، اگر کسی کد شهاب نداشته باشد این نوع خدمات برای آنان قطع شود.

پیگیری ها حکایت از آن دارد که بانک مرکزی در مرحله اول به بانک ها توصیه کرد که اگر حسابی فاقد کد ملی بود، فقط خدمات ساتنا به آنها ارائه نشود، اما در قانون لغو تمامی خدمات پیش بینی شده است؛ به همین دلیل دو بانک صادرات و ملت راساً به قانون عمل کردند و کلیه خدمات را قطع کردند. درواقع مسدود شدن حساب های فاقد کد ملی اتباع به این دلیل است که بانک صادرات  و بانک ملت ، بجای عمل به توصیه بانک مرکزی به قانون مصوب عمل کردند.

با توجه به اینکه کد شهاب، شناسه هویت الکترونیکی بانکی است و درواقع روش عملیاتی برای احراز اطمینان از کامل و صحیح‌بودن اطلاعات هویتی هر فرد، اخذ کد شهاب است، بنابراین براساس اعلام بانک مرکزی مهلت تکمیل مدارک برای کد شهاب 1 ماه تمدید شد و بعد از یک ماه اگر کسی کد شهاب نداشته باشد قطع می شود. بر این اساس اتباع خارجی می‌توانند از خدمات ساتنا نیز همراه پایا و چک بانکی تا یکماه آینده بهره مند شده ولی حتماً الزام دارند که به بانک‌ها مراجعه کنند و کد شناسه خود را به ثبت برسانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید