همتی خبر داد:

توافق ارزی ایران و کره برای جابجایی منابع بلوکه شده ایران

کدخبر: ۳۹۴۷۵۵
منابع بلوکه شده ایران در کره وژاپن تعیین تکلیف شد. از منابع بلوکه شده در کره جنوبی، برای واردات کالاهای اساسی و از منابع بلوکه شده در ژاپن، برای خرید واکسن کرونا استفاده می شود.
توافق ارزی ایران و کره برای جابجایی منابع بلوکه شده ایران

به گزارش اقتصادنیوز، عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی در خصوص توافق ارزی ایران و کره برای جابجایی منابع بلوکه شده ایران نوشت: در دیدار با سفیر کره در خصوص نحوه جابجایی و مصرف بخشی از منابع ارزی بانک مرکزی در کره جنوبی به مقاصد مورد نظر توافق شد و تصمیمات بانک مرکزی در خصوص میزان منابع مورد انتقال و بانک های مقصد به طرف کره ای اعلام شد.

در دیدار  با سفیر ژاپن، نحوه استفاده از منابع بانکی ایران در ژاپن مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و تاکید شد که کشورهای دوست می‌بایست فارغ از فشارهای سیاسی  به همکاری با یکدیگر اهتمام ورزند. طرف ژاپنی باید در خصوص استفاده ایران از منابع مذکور و انتقال آنها به سایر مبادی موردنیاز بانک مرکزی ایران ابتکار عمل داشته باشد.

سفیر ژاپن در ایران نیز ضمن قدردانی از تلاش بانک مرکزی برای تسریع در پرداخت بدهی‌های شرکت‌های ایرانی به طرف‌های ژاپنی، پیشنهاد استفاده از منابع موجود برای خرید واکسن کرونا را مطرح و بر اهتمام سفارت ژاپن در ایجاد ارتباط بین بانکهای مرکزی دو کشور به منظور پیشبرد بهتر امور و حل مسایل بانکی تاکید کرد.

همتی3

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید