بانک مرکزی در بازار باز قبض کرد

خروج 64 هزار میلیارد پول از چرخه اقتصاد

کدخبر: ۴۲۴۱۴۱
اقتصاد نیوز: بانک مرکزی در هفته منتهی به 14 تیر نزدیک به 65 هزار میلیارد ریال پول از چرخه اقتصاد کشور خارج کرد.
خروج 64 هزار میلیارد پول از چرخه اقتصاد

به گزارش اقتصاد نیوز، بانک مرکزی گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی در هفته منتهی به 14 تیر را منتشر کرد. این گزارش نشان می دهد با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته استمرار جذب نقدینگی بود. از این رو، بانک مرکزی به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس به مبلغ 64.6 هزار میلیارد ریال موافقت کرد. در واقع این مبلغ با هدف خنثی سازی اثر نقدینگی از بازار جمع آوری شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در عملیات بازار باز، سه بانک سفارش خرید اوراق مالی اسلامی دولتی در قالب توافق بازخرید معکوس (ریپوی معکوس) را تا مهلت تعیین‌شده (ساعت 12 روز شنبه مورخ 12 تیر ماه 1400) و در مجموع به ارزش 175 هزار میلیارد ریال به بانک مرکزی ارسال کردند.

با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته استمرار جذب نقدینگی بود. از این رو، بانک مرکزی به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس به مبلغ 64.6 هزار میلیارد ریال با سررسید 7 روزه با حداکثر نرخ 18 درصد موافقت کرد و معاملات مربوط به این عملیات و معاملات مربوط به سررسید قراردادهای توافق بازخرید معکوس هفته قبل به ارزش 64.6 هزار میلیارد ریال، در روز دو‌شنبه 14 تیرماه انجام شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید