واکنش رییس کل بانک مرکزی به مصادره اموال بانک‌های ایرانی در بحرین

کدخبر: ۴۳۱۰۰۴
رییس کل بانک مرکزی مصادره اموال بانک های ایرانی در بحرین را اقدامی سیاسی و فاقد وجاهت قانونی دانست و گفت: بانک مرکزی ج. ا. ایران، هرگونه اقدام دولت و دستگاه قضایی بحرین علیه بانک مرکزی را که از مصونیت قضایی و اجرایی برخوردار است، مغایر با موازین و قواعد حقوق بین‌الملل و مردود می‌داند.
واکنش رییس کل بانک مرکزی به مصادره اموال بانک‌های ایرانی در بحرین

به گزارش اقتصادنیوز ، اکبر کمیجانی، در واکنش به انتشار اخباری در رسانه‌های بحرینی مبنی بر محکومیت فیوچر بانک بحرین و برخی بانک‌ها و بانکداران ایرانی به اتهام پولشویی در آن کشور، مصادره اموال بانک های ایرانی در بحرین را اقدامی سیاسی و فاقد وجاهت قانونی دانست و گفت: بانک مرکزی ج. ا. ایران، تاکنون هیچ ابلاغیه یا اخطاریه‌ای از شروع رسیدگی قضایی دادگاه‌های داخلی بحرین به اتهامات مطروحه علیه خود را دریافت نکرده و در عین حال، هرگونه اقدام دولت و دستگاه قضایی بحرین علیه بانک مرکزی ج. ا. ایران را که از مصونیت قضایی و اجرایی برخوردار است، مغایر با موازین و قواعد حقوق بین‌الملل و مردود می‌داند.

 وی تصریح کرد: بانک مرکزی در اسرع وقت به این موضوع واکنش نشان داده و اقدامات حقوقی خود علیه دولت بحرین در این خصوص را آغاز کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی گفت: این امر با پیگیری های بانک مرکزی و سایر بانک ها و با مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این هفته آغاز شده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته کلیه کارکنان شبکه بانکی به زودی واکسینه خواهند شد.

کمیجانی همچنین بر لزوم رعایت جدی و دقیق قوانین مبارزه با پولشویی توسط بانک ها به منظور جلوگیری از فساد و التهاب آفرینی در سایر بازارها تاکید کرد و افزود: رعایت این ضوابط برای ناکام گذاردن تلاش دشمنان برای ایجاد اختلال و التهاب در اقتصاد کشور ضروری است.

همچنین وضعیت بازار بین بانکی، اقدامات شبکه بانکی برای تهیه واکسن کرونا، بهبود، اصلاح ترازنامه بانک‌ها و سایر مباحث پولی و بانکی از جمله مباحث طرح شده از سوی مدیران عامل بانکها در این جلسه بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید