فروش سفته و برات ۷۵ درصد بیشتر شد

کدخبر: ۴۳۵۲۰۵
طبق اعلام بانک مرکزی، در سه ماهه اول سال جاری بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷۵.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
فروش سفته و برات ۷۵ درصد بیشتر شد

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در خردادماه سال جاری حدود ۱۱ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۳.۹ درصد و ۸۳.۹ درصد افزایش یافت.

در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ نیز، بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷۵.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین، در سومین ماه سال جاری معادل ۸۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد که در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۹۹.۴ و ۷۷.۶ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد ۱۲۸.۵ درصد افزایش و از لحاظ مبلـغ ۶.۷ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تعداد ۴۷.۳ درصد افـزایش و شاخص مبلغ ۵.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شـده در خردادمـاه ۱۴۰۰ به عدد ۷۸.۱ رسید که عدد شاخص مذکور در خردادماه سال گذشته معادل ۱۲۱.۷ بوده است.

علاوه بر این، در سه ماه اول سالجاری معادل ۱۶۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی بیش از ۴۱ میلیارد تومان در شهر تهران برگشت خورد. در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سـفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۵ و ۷۴.۵ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۱.۴ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۵.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در سه ماه اول سـال ۱۴۰۰ به عدد ۱۲۹.۹ رسید که عدد شاخص مذکور در دوره مشابه سال گذشته معادل ۹۷.۷ بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید