فشار جدید بورس به بانک ها

کدخبر: ۴۵۸۲۹۸
براساس بخشنامه جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک ها یک الزام دریافت کردند.
فشار جدید بورس به بانک ها

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار رییس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی سازمان بورس گفت: همه بانک‌های پذیرفته ‌شده در بورس ملزم هستند علاوه بر افشای اطلاعات مربوط به تسهیلات پرداختی به مشتریان و سپرده‌های دریافتی از آنها، اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی و سرمایه‌گذاری در سهام را به صورت ماهانه افشا کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان بورس و اوراق بهادار، «سعید واشقانی فراهانی» با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری با تغییرات گسترده در محتوای گزارش‌های فعالیت ماهانه بانک‌ها گام مهمی در راستای ارتقای شفافیت اطلاعاتی آنها برداشته شد، افزود: با توجه به تأکید رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای ارتقای هر چه بیشتر شفافیت و کیفیت اطلاعات افشا شده ناشران، اولین گام در این راستا در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری برداشته شد. 

وی اظهار کرد: با تغییر در محتوای اطلاعات گزارش‌ فعالیت ماهانه بانک‌ها، شفافیت اطلاعاتی در این صنعت بهبود خواهد یافت و تمام فعالیت بانک‌های بازار سرمایه به صورت ماهانه در سامانه کدال  افشا می‌شود. 

واشقانی فراهانی تاکید کرد: با تفکیک اطلاعات مربوط به درآمدها و هزینه‌های مرتبط با عملیات از اطلاعات مربوط به تسهیلات و سپرده‌ها سعی شده است تا قابلیت استفاده از اطلاعات گزارش فعالیت ماهانه بانک‌ها افزایش یابد.

رییس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی سازمان بورس بیان کرد: برنامه‌های مهمی در خصوص افزایش شفافیت اطلاعاتی همه شرکت‌های تحت نظارت این اداره در سازمان بورس و اوراق بهادار و در تعامل با سایر نهادهای سیاست‌گذاری نظیر بانک مرکزی و بیمه مرکزی و ...  در دست اقدام است که به مرور زمان و با عملیاتی شدن برنامه‌های یاد شده به اطلاع فعالان بازار سرمایه خواهد رسید.

در چند روز گذشته «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بازگشت اعتماد به بازار را منشاء اصلی ثبات در آن خواند و گفت: ثبات در بازار باعث بازگشت اعتماد سهامداران خرد و عمده به بازار می‌شود. پیگیری شفافیت اطلاعات مالی و اطلاعات منتشر شده شرکت‌‍‌ها بر کدال و اطلاعاتی که به سرمایه‌گذاران داده می‌شود، از جمله موضوعاتی است که در این راستا دنبال می‌شود.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید