گزارش مرحله چهل و یکم حراج اوراق بدهی دولتی

خرید اوراق دولتی رکورد 5 ماهه را زد +جدول

کدخبر: ۵۵۸۷۷۴
اوراق بدهی دولتی در هفته اخیر به بالاترین سطح خود در بازه 5 ماهه رسیده است. بررسی آمار و ارقام بانک مرکزی نشان می دهد بیشترین سهم خرید اوراق دولتی در مرحله چهل و یکم حراج اوراق بدهی از ناحیه بورسی ها بوده است.
خرید اوراق دولتی رکورد 5 ماهه را زد +جدول

به گزارش اقتصادنیوز، اوراق بدهی دولتی در بازار اولیه به میزان قابل توجهی فروخته شد. در این بازار دولت اوراق به مشتریان خود عرضه می کند تا به نوعی بدهی های خود در بازارهای مالی را برطرف سازد. در همین رابطه داده های آماری بانک مرکزی نشان می دهد حجم خرید اوراق بدهی رکورد 5ماهه زده است.

رکوردزنی حجم خرید اوراق بدهی دولتی 

در هفته منتهی به 9 اسفند ماه حراج بازار اولیه به مرحله چهل و یکم رسیده و طی آن دولت توانسته 3 هزار و 740 میلیارد تومان اوراق بدهی مشتریان خود بفروشد که بیشترین سطح را از ابتدای پاییز امسال تاکنون را داشته است. 

بررسی ها‌ی آماری در این خصوص نشان می دهد بیشترین اوراق به فروش رفته در بازار سرمایه بوده که سطحی بالاتر از 95 درصد اوراق فروخته شده را داشته است. مهم ترین عامل در رشد نرخ سود اوراق فروخته شده دولتی در این هفته را می توان ادامه انعطاف دولت در بالا بردن نرخ سود اوراق دانست.

اوراق بدهی

رکوردزنی نرخ سود اوراق بدهی دولتی در هفته چهل و یکم

در هفته اخیر هم سو با رشد حجم اوراق بدهی دولتی در بازار اولیه، نرخ سود در این بازار نیز به مرتبه بالایی دست پیداکرده است به طور کلی در هفته اخیر دو دسته اوراق در بازار عرضه شده که نرخ سود آن ها نسبت به هفته های قبل جهش قابل ملاحظه ای را ثبت کرده است. 

اراد120 و اراد 122 دو دسته اوراق عرضه شده در این بازار بوده که نرخ شسود آن ها به ترتیب برابر با 26 درصد و 25.7 درصده بوده است. نرخ هایی که در تاریخچه آماری این شاخص ها سابقه نداشته است.

بررسی ها نشان می دهد با توجه به آن که ماهیت معاملات در بورس بلندمدت تر بوده و برایشان نرخ سود اهمیت بیشتری در قیاس با تاریخ سررسید دارد مشتری اوراق این هفته دولت بوده و مشارکت خود را بالابرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید