آخرین روز هفته در بازار سهام چه گذشت؟

تخلیه بازدهی تابستان در یک شاخص بورس/ چهارشنبه سبز ماند؛ هفته قرمز

کدخبر: ۳۶۴۵۴۷
در معاملات روز چهارشنبه بورس علی‌رغم رشد 10 هزار واحدی شاخص کل، روند کاهش ارزش معاملات و خروج پول حقیقی ادامه داشت.
تخلیه بازدهی تابستان در یک شاخص بورس/ چهارشنبه سبز ماند؛ هفته قرمز

به گزارش اقتصادنیوز، در پیش‌گشایش بازار، ارزش صف‌های خرید 2 هزار و 800 میلیارد تومان بود که نوید افزایش تقاضا در بازار را می‌داد اما در یک ساعت ابتدایی معاملات بازار شاخص تا یک میلیون و 488 هزار واحد پایین آمد. پس از آن در ادامه‌ معاملات بازار رقم شاخص کل روندی صعودی پیدا کرد و در نهایت با صعود ۱۰ هزار واحدی نسبت به روز گذشته 0.7 درصد رشد کرد و در رقم یک میلیون و ۵۰۳ هزار واحد ایستاد.

رکورد شاخص هم وزن

بر خلاف شاخص کل که بر حرکت غول های بورسی استوار است شاخص کل هم‌وزن که تصویر تمام رخی از بورس می دهد  قرمز پوش شد و با کاهش 821 واحدی 397 هزار و 574 واحد را ثبت کرد تا نسبت به روز گذشته 0.2 درصد افت کرده باشد.رقم ثبت شده برای شاخص هم وزن پایین ترین رقم از اواخر خرداد است و به این معنا است که بازدهی تابستان بورس در نیمی از بازار تخلیه شده است. در روزی قرمز پوشی شاخص هم وزن شاخص کل فرابورس نیز با رشد 1.2 درصدی به رقم  17 هزار و 675 واحد رسید.

کاهش بازدهی بازار نسبت به هفته گذشته

با وجود اینکه بازار در آخرین روز هفته سبز  و بازدهی آن مثبت شد اما در مقایسه با هفته گذشته روند نزولی بورس ادامه یافت.شاخص کل نسبت به چهارشنبه هفته گذشته 6.7 درصد کاهش یافته است. رقم شاخص کل در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته یک میلیون و 600 هزار واحد بود.

نمادهای تاثیرگذار

فولاد، کگل و تاپیکو سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

صف‌های بازار

ارزش صف‌های خرید بازار امروز هزار و 70 میلیارد تومان بود در مقابل ارزش صف‌های فروش 4 هزار و 903 میلیارد تومان برآورد شد که نسبت به روز گذشته 7.2 درصد افزایش داشته است. ارزش صف‌های فروش تشکیل شده در پایان امروز  به بالاترین صف‌ها پس از شش و هفت مهر رسید. پیش از این بالاترین رقم صف فروش پس از این دو روز در اختیار اول مهر بود. 

ارزش معاملات

ارزش معاملات بازار در روز چهارشنبه 13 هزار و 318 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته 1.1 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 8 هزار و 739 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته 19.54 درصد کاهش نشان می‌دهد.

امروز از مجموع ارزش کل معاملات، 6 هزار و  میلیارد  تومان خرید توسط حقیقی‌ها انجام شد که شامل 72 درصد کل معاملات می‌شود، همچنین معامله‌گران حقیقی 7 هزار و 749 میلیارد تومان فروش معادل 86 درصد کل معاملات امروز را به خود اختصاص دادند.

خروج هزار و 274 میلیارد تومان پول حقیقی

ارزش پول حقیقی خارج شده از بازار روز چهارشنبه هزار و 274 میلیارد تومان بود که معادل تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی است. در معاملات روز چهارشنبه به‌رغم رشد 10 هزار واحدی شاخص کل، روند کاهش ارزش معاملات و خروج پول حقیقی ادامه داشت.

بورس

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید