هفته سعد و نحس بازار از میانه تابستان تا میانه پاییز

بازدهی بورس از قله مرداد ماه تا دره آبان ماه+ نمودار وجدول

کدخبر: ۳۷۲۹۲۱
شاخص کل پس از آنکه در آخرین روز معاملاتی هفته سوم مرداد ماه در رقم یک میلیون و 975 هزار واحد قرار داشت در پایان هفته سوم آبان ماه به رقم یک میلیون و 221 هزار واحد رسید. این رقم یعنی مقایسه 38 درصد کاهش بازدهی و 754 هزار واحد ریزش واحد.
بازدهی بورس از قله مرداد ماه تا دره آبان ماه+ نمودار وجدول

به گزارش اقتصاد نیوز، بازدهی هفتگی بورس تهران در هفته سوم آبان ماه نسبت به هفته سوم مردادماه که شاخص کل در سقف تاریخی 2 میلیون واحدی قرار گرفت، 38 درصد کاهش یافته است.

روند هفتگی شاخص کل

پس از رسیدن شاخص کل به قله 2 میلیون واحدی، بازدهی هفتگی شاخص بورس از هفته سوم مرداد ماه روندی نزولی یافت. به استثنای هفته چهارم شهریور، روند بازدهی هفتگی شاخص کل تا هفته سوم مهر ماه منفی بود. به طوری که از رقم 2 میلیون و 34 هزار واحدی در پایان هفته دوم مرداد، به رقم یک میلیون و 540 هزار واحدی در هفته سوم مهر رسید. از هفته پایانی مهرماه، بار دیگر روند بازدهی هفتگی شاخص کل منفی شد. در هفته سوم آبان ماه شاخص کل نسبت به هفته پیشین نزول 5.4 درصدی را ثبت کرد.

روند هفتگی شاخص های بورس

سقوط شاخص کل به 8 کانال پایین‌تر

شاخص کل پس از آنکه در آخرین روز معاملاتی هفته سوم مرداد ماه در کانال یک میلیون و 900 هزار واحد قرار داشت، در روندی نزولی قرار گرفت به طوری که در هفته سوم شهریور ماه در کانال یک میلیون و 500 هزاریرسید، در هفته پایانی مهرماه هم به کانال یک میلیون و 400 هزار واحد وارد شد و در هفته سوم آبان ماه به محدوده یک میلیون و 200 هزار واحدی رسید. به استثنای هفته پایانی شهریور ماه که شاخص کل به کانال یک میلیون و 700 هزار واحدی رشد کرد، تغییرات کانال شاخص کل همواره روندی نزولی داشته است.

 

روند هفتگی شاخص های بورس

روند هفتگی شاخص هم وزن

در پایان هفته دوم مرداد ماه شاخص کل هم‌وزن در سقف تاریخی 531 هزار و 857 واحد قرار داشت. پس از آن در روندی نزولی درصد تغییرات شاخص کل هم‌وزن از هفته سوم مرداد ماه روندی نزولی یافت. به استثنای هفته چهارم شهریور، روند بازدهی هفتگی شاخص هم‌وزن تا هفته سوم مهر ماه منفی بود. به طوری که از محدوده‌ی 500 هزار واحدی در پایان هفته سوم مرداد، به رقم 393 هزار و 880 واحد در هفته سوم مهر رسید. از هفته پایانی مهرماه، بار دیگر روند هفتگی شاخص هم‌وزن نزولی شد. در هفته سوم آبان ماه شاخص کل هم‌وزن نسبت به هفته پیشین افت 2.65 درصدی را پشت سر گذاشت.

 

روند هفتگی شاخص های بورس

ریزش شاخص کل هم وزن به 2 کانال پایین‌تر

شاخص کل هم‌وزن نیز در آخرین روز معاملاتی هفته سوم مرداد در کانال 500 هزار واحدی قرار داشت و پس از آن از هفته آخر مرداد تا انتهای شهریور در محدوده‌ 400 هزار واحدی آرام گرفت. شاخص هم‌وزن از هفته اول مهرماه تا هفته سوم، در ارقام بالاتر و پایین‌تر از 400 هزار واحد نوسان کرد و از هفته چهارم در روندی نزولی به کانال 300 هزار واحد وارد شد و تاکنون در این محدوده به سمت پایین در حرکت است.

روند هفتگی شاخص های بورسسعد و نحس بورس از میانه تابستان تا میانه پاییز

نحس‌ترین ماه بورس را می‌توان آبان ماه دانست، در هفته های این ماه تا کنون بازدهی مثبت بالاتر از یک درصد ثبت نشده است و هر سه هفته در مدار صفر یا زیر صفر بوده است.

به جهت پایین‌ترین سطح بازدهی می توان هفته منتهی به 29 مرداد را نحس ترین هفته سهامداران دانست میزان رشد منفی در این هفته دو رقمی بوده است اتفاقی که در هیچ هفته دیگری رخ نداده است.

البته در میان این دوره نحس می توان از هفته منتهی به 26 شهریور به عنوان هفته سعد بورس یاد کرد. در این دوره بالاترین بازدهی هفتگی بورس از میانه تابستان تا میانه پاییز ثبت شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید