پیش بینی بورس امروز دوشنبه 3 آذرماه؛

تردید و امید بورس /سهم های پرتقاضا کدامند؟

کدخبر: ۳۷۴۷۰۱
بورس؛ روز یکشنبه تعدیلی 7 هزار واحدی را پشت سر گذاشت و به تعادل در میزان عرضه‌ها و تقاضاها رسید، بعد از تعدیل اندک دیروز، آیا شاخص کل بورس امروز سوم آذر 99 روندی صعودی خواهد داشت؟
تردید و امید بورس /سهم های پرتقاضا کدامند؟

به گزارش اقتصاد نیوز، در معاملات روز ‌یکشنبه، پس از 7 روز متوالی صعودی، بورس 7 هزار واحد نزول کرد. در روز تعدیل و اصلاح قیمت‌ها، ارزش معاملات و حجم صف‌های بازار نیز کاهش یافت. در پایان معاملات دوم آذر، ارزش صف‌های خرید و فروش تنها تفاوتی 8 میلیارد تومانی داشتند که نشان دهنده تعادل عرضه و تقاضا در بازار است.

برترین تقاضاها

در پایان معاملات روز یکشنبه 112 نماد صف خرید داشتند و ارزش صف‌های خرید نسبت به روز معاملاتی قبل 0.27 درصد کاهش یافت. در بورس، نمادهای شپنا (پالایش نفت اصفهان)، خبهمن (گروه بهمن) و کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو) بیشترین تقاضا را داشتند و در فرابورس نماد کگهر (صنعتی و معدنی گل‌گهر) برای دومین روز پیاپی بیشترین تقاضا را داشت. پس از کگهر، بیشترین تقاضا به نمادهای رافزا (رایان هم‌افزا) و سدبیر (سرمایه‌گذاری تدبیر فارس) اختصاص داشت. 

آمار معاملات 2 آذر

برترین عرضه‌ها

در پایان معاملات یکشنبه، 123 نماد صف فروش داشتند و ارزش صف‌های فروش نسبت به روز یکشنبه 23 درصد کاهش یافت. در بورس بیشترین عرضه به نمادهای وملی (هلدینگ ملی)، خکمک (کمک فنر ایندامین) و فنوال (نورد آلومینیوم) تعلق داشت و در فرابورس اوراق مرابحه دولت، اراد 55، اراد 54 و اراد 49 و اراد 53 بیشترین عرضه را داشتند.

آمار معاملات 2 آذر

بیشترین افزایش قیمت

بیشترین افزایش قیمت در معاملات بورس یکشنبه به نمادهای غمارگ (مارگارین)، پتایر (ایران تایر) و قصفها (قند اصفهان) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نیز نمادهای غگیلا (پگاه گیلان)، تلیسه (دامداری تلیسه نمونه) و غدیس (پاکدیس) بیشترین رشد ارزش بازار را به خود اختصاص دادند.

بیشترین کاهش قیمت

بیشترین کاهش قیمت در بورس به نماد خکار (ایرکا پارت صنعت) تعلق داشت. پس از خکار، سهام نمادهای غاذر (کشت و صنعت پیاذر) و خوساز (محورسازان ایران خودرو) بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس نمادهای غپآذر (شیر پگاه آذربایجان شرقی) و اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی 712، تملی 711 و تملی 704 بیشترین کاهش قیمت را داشتند. 

آمار معاملات 2 آذر

پیش بینی بورس امروز

در معاملات روز یکشنبه قیمت‌ها اصلاح شدند و بازار تعدیل شد، برابری تقریبی عرضه و تقاضا نشانه‌ای امیدوارکننده برای سهام‌داران است که در روز دوشنبه بورس بتواند صعود کند. از سوی دیگر، ارزش معاملات کل و خرد بورس نیز کاهش اندکی داشتند تا تحلیل‌گران آن را تنها یک تعدیل و اصلاح یک روزه قلمداد کنند.  

امروز از اولین دقایق شروع معاملات چشم سهام‌داران به تابلوی بورس و نماگرهای آن است تا بتوانند بر تردیدهای روز یکشنبه غلبه کنند و تصمیم بگیرند که بفروشند یا بخرند. اگر در پیش گشایش بازار، مازاد عرضه بزرگی شکل نگیرد، بورس می‌تواند دوشنبه را سبزپوش پشت سر بگذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید