پیش‌بینی 6 تحلیل‌گر از تحولات امروز بورس تهران + جدول

کدخبر: ۳۷۵۹۷۵
اقتصادنیوز: هیچ یک از تحلیل‌گرانی که در یک نظرخواهی درباره بورس تهران شرکت کرده‌اند، روند شاخص کل بورس در 9 آذر 99 را ریزشی پیش‌بینی نکرده‌اند.
پیش‌بینی 6 تحلیل‌گر از تحولات امروز بورس تهران + جدول

به گزارش اقتصادنیوز آنها بر این باورند که بازار سرمایه با توجه به معاملات دیروز می‌تواند پتانسیل رشد تا محدوده 1 میلیون و 500 را داشته باشد،انتظار می رود با توجه به گزارش های شرکت ها و همچنین توقف ریزش دلار و افزاش نرخ های جهانی، بازار این هفته نیز پر حجم و مثبت باشد و فعلا خطری بازار سرمایه را تهدید نمی کند.

این تحلیل‌گران تاکید می‌کنندبا توجه به گذراندن هیجان ناشی از ترور دانشمند هسته ای کشورمان در روز گذشته و همچنین افزایش  حجم و ارزش معاملات برای امروز بازاری متعادل و منطقی تری را نسبت به روز گذشته پیش بینی می‌کنیم که سهام نفتی و فلزی (کامودیتی محور) می‌توانند همچنان به رشد خودشان ادامه دهند.

به صورت کلی با توجه به افزایش حجم معاملات خرد در روزهای گذشته باردیگر خوشبینی و اعتماد علی رغم کاهش نرخ دلار به بازار برگشته است.  با این حال با تصویب شدن دلار نیمایی بالای 25 هزار تومان شرکت های دلاری نیز وضعیت مناسبی پیدا کرده اند. همچنین افزایش قیمت های جهانی، بازار سرمایه به هفته های اینده امیدوار کرده است. اما باید به این تکنه توجه کرد که با قرار گرفتن اندیکاتور های سهام بزرگ مانند بانکی ها، پتروشیمی ها که به نوعی پیشتازان بازار سرمایه هستند، ممکن است روند بازار سرمایه چند روزی متعادل و منفی باشد اما از طرفی شرکت های کوچک که نقش مهمی در شاخص هم وزن دارند می توانند مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گیرند.

پیش بینی 9 آذر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید