عرضه و تقاضای بورس در روز سه‌شنبه؛

بیشترین تقاضا و بالاترین رشد قیمت بورس امروز

کدخبر: ۳۷۷۸۷۱
در روزی که شاخص کل 5 هزار واحد نزول کرد، با افزایش 15 درصدی قیمت سهام فملی، این نماد به تنهایی شاخص بورس را 10 هزار واحد بالا کشید و بیشترین تاثیر را بر شاخص داشت اما نتوانست مانع ریزش شاخص کل شود.
بیشترین تقاضا و بالاترین رشد قیمت بورس امروز

به گزارش  اقتصاد نیوز ، در معاملات روز سه‌‌شنبه بازار سهام، شاخص کل  بورس 5 هزار و 528 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 507 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن هزار و 643 واحد بالا آمد و در رقم 444 هزار و 379 واحد ایستاد.

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید هزار و 593 میلیارد تومان شد که نسبت به روز دوشنبه افزایش 63 درصدی را نشان می‌دهد. ارزش صف‌های فروش نیز 60 درصد کاهش یافت و به رقم 216 میلیارد تومان رسید.

نمادهای چخزر (صنایع چوب خزر کاسپین)، کگهر (معدنی و صنعتی گلگهر) و ولپارس (لیزینگ پارسیان) بیشترین صف خرید را داشتند و بیشترین صف فروش به نمادهای پدرخش (شرکت درخشان ایران)، خرینگ (رینگ‌سازی مشهد) و تلیسه (تلیسه نمونه) تعلق داشت. 

سهم‌های تاثیرگذار

در روزی که شاخص کل 5 هزار واحد نزول کرد، شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) که پس از افزایش سرمایه بازگشایی و کشف قیمت شد، با افزایش 15 درصدی قیمت خود به تنهایی شاخص بورس را 10 هزار واحد بالا کشید و بیشترین تاثیر را بر شاخص داشت. اما پس از فملی، بزرگان تاثیرگذار بر شاخص کل موجب افت شاخص شدند. فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی)، کگل (گلگهر)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، تاپیکو (سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) و شتران (پالایش نفت تهران) بزرگان سرخ‌پوش بورس امروز بودند که بیشترین تاثیر را بر افت شاخص بورس  داشتند. 

بیشترین رشد قیمت

در بورس، شرکت‌های ملی صنایع مس ایران (با نماد معاملاتی فملی)، بهنوش (با نماد غبهنوش)، قند اصفهان (با نماد قصفها)، و خوراک دام پارس (غدام) بیشترین رشد قیمت را داشتند و در  فرابورس  نیز شرکت‌ توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) و اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی803، تملی805، تملی702، تملی806 و تملی809 و شرکت قند چهارمحال (قچار) بیشترین رشد قیمتی را داشتند. 

نقشه بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید