بازدهی سهام پس از چهار ماه مثبت شد

میزان خروج پول از بورس در پایان پاییز

کدخبر: ۳۸۰۴۴۰
در پایان آذرماه شاخص کل به رقم یک میلیون و 439 واحد رسید که نسبت به رقم آخرین روز آبان ماه رشد 6.9 درصدی را نشان می‌دهد. پس از 4 ماه که بازدهی بورس منفی بود، بازدهی بورس در آذرماه مثبت شد.
میزان خروج پول از بورس در پایان پاییز

به گزارش اقتصادنیوز، در آخرین روز معاملاتی آذرماه شاخص کل بورس در رقم یک میلیون و 439 هزار واحد ایستاد. در حالی که شاخص کل در آبانماه به کانال 1.2 میلیونی سقوط کرد، در آخرین ماه فصل پائیز شاخص تا کانال 1.5 میلیونی بالا رفت. در آذرماه شاخص روندی پرنوسان داشت اما در پایان ماه نسبت به آخرین روز کاری آبان 6.9 درصد رشد داشت، تا بازدهی بورس پس از 4 ماه مثبت شود. 

سقوط از قله

پس از رسیدن شاخص کل بورس به قله 2 میلیون واحدی در هفته سوم مرداد، از هفته پایانی مرداد شروع به نزول کرد و در پایان این ماه بازدهی منفی 8 درصد را ثبت کرد. شاخص بورس در پایان شهریور به کانال 1.5 میلیون واحد رسید و بازدهی بورس در پایان شهریور منفی 9 درصد بود. 

بورس

مثبت شدن بازدهی بورس

در مهرماه با سقوط شاخص به کانال 1.4 میلیون واحدی، در پایان این ماه بازدهی بورس منفی 11 درصد شد. در پایان آبان ماه نیز شاخص در کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی قرار داشت و بازدهی شاخص بورس منفی 4.7 درصد بود. 


در رابطه با بازدهی بازارها بیشتر بخوانید:

اینفوگرافی سود بازار ها در پایان آذر


 

در پایان آذرماه شاخص کل به رقم یک میلیون و 439 واحد رسید که نسبت به رقم آخرین روز آبان ماه رشد 6.9 درصدی را نشان می‌دهد. پس از 4 ماه که بازدهی بورس منفی بود، بازدهی بورس در آذرماه مثبت شد. 

بورس

روند شاخص هم وزن

شاخص کل هم‌وزن بورس، همزمان با رقم 2 میلیون واحدی شاخص کل، در نوزدهم مرداد بالاترین رقم تاریخ معاملات بورس را ثبت کرد و به قله 533 هزار واحدی رسید. اما پس از  آن روندی نزولی پیدا کرد به طوری که در پایان مرداد به رقم 481 هزار واحد رسید و نسبت به پایان تیرماه 26 هزار واحد معادل منفی 5 درصد پایین‌تر ایستاد. 

بازدهی شاخص هم‌وزن در پایان شهریور منفی 13.6 درصد شد و در پایان مهرماه نیز با قرار گرفتن در رقم 393 هزار واحد بازدهی منفی 5.3 درصد را ثبت کرد. در پایان آبان ماه شاخص هم‌وزن در سطح 381 هزار واحد ایستاد که بازدهی منفی 3.2 درصد داشت. اما در پایان آذر شاخص هم‌وزن 56 هزار واحد بالاتر قرار گرفت و با رسیدن به رقم 447 هزار واحد بازدهی 17.4 درصدی را ثبت کرد. 

بورس

خروج از بحران

بازدهی 7 درصدی شاخص کل و 17 درصدی شاخص هم وزن در شرایطی محقق شده است که در آذرماه خالص رقم پول حقیقی ورودی به بورس منفی بود و 665 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. اتفاقی که نشان می‌دهد علی رغم نوسان‌های مقطعی و خروج پول‌های حقیقی، بورس از روند نزولی 4 ماه گذشته خارج شده است. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید