خروج 692 میلیارد تومانی حقیقی ها از بازار سهام

بورس لب مرز سقوط به کانال 1.2 میلیونی/3 نماد قرمزرنگ بازار+اینفو

کدخبر: ۳۸۵۳۰۲
امروز شاخص کل 5 هزار واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و 301 هزار واحد رسید تا در آستانه سقوط به کانال 1.2 رسیده باشد.
بورس لب مرز سقوط به کانال 1.2 میلیونی/3 نماد قرمزرنگ بازار+اینفو

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز ‌دوشنبه، شاخص کل بورس 5 هزار و 333 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 301 هزار واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن 2 هزار و 737 واحد بالا آمد و در رقم 469 هزار و 391 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 99 واحد صعود کرد و به رقم 19 هزار و 174 واحد رسید.


بیشتر بخوانید؛

رشد ارزش معاملات بورس در روز سبز قندی ها +اینفو


گروه سبز بازار

امروز قیمت سهام تمام شرکت‌های گروه قند و شکر افزایش یافت. نمادهای قثابت، قنیشا، قلرست، قصفها، قشیر، قپیرا، قچار، قزوین و قمرو همگی با رشد ارزش مواجه بودند. ارزش معاملات صنعت «قند و شکر» با 62.13 درصد افزایش به 217 میلیارد تومان در بورس و فرابورس رسید.

بزرگان سرخپوش

در معاملات روز دوشنبه فملی، خودرو و شپنا نمادهای قرمزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. شستا، بترانس و حکشتی نیز بزرگان سبزرنگی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

خروج پول حقیقی 

در معاملات امروز 692 میلیارد تومان پول‌ حقیقی از بورس خارج شد. بیشترین خروج پول حقیقی را سهام بانک تجارت داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن بیش از 145 میلیارد تومان بود. پس از بانک تجارت، خودرو (ایران خودرو) و وسپهر (سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس اینفو

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 25 هزار و 244 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌یکشنبه 54 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 9 درصد افزایش یافت و به رقم 14 هزار و 915 میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید هزار و 561 میلیارد تومان شد که نسبت به روز ‌‌یکشنبه کاهش 9 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش 24 درصد افزایش یافت و به رقم 940 میلیارد تومان رسید. 

در پایان معاملات امروز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) برای دومین روز پیاپی با صف‌ خرید 252 میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و غصینو (شرکت صنعتی مینو) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش نیز به نماد گدنا (تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 109 میلیارد تومانی داشت. پس از گدنا، برکت (شرکت دارویی برکت) و وتوصا (گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران) بیشترین صف فروش را داشتند. 

نقشه بورس 22 دی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید