پیش بینی بازار سهام سه‌شنبه 30 دی

دو علامت جدید منفی در بورس

کدخبر: ۳۸۶۸۲۷
در معاملات دیروز روندهای درونی بازار سهام دو علامت منفی مهم برای سهام‌داران داشت. آیا نزول شاخص ادامه می‌یابد؟
دو علامت جدید منفی در بورس

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز ‌‌دوشنبه، شاخص کل بورس 36 هزار و 989 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 149 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 7 هزار و 925 واحد پایین آمد و در رقم 436 هزار و 575 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 422 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 436 واحد رسید.  

علاوه بر این در این روز قیمت 424 نماد بازار سهام که 90 درصد بازار را تشکیل می‌دهند کاهش یافت. 302 نماد بورسی و 122 نماد فرابورسی بودند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در  بورس  قیمت سهام شرکت‌ سیمان دورود (با نماد معاملاتی سدور) 5 درصد افزایش یافت و بیشترین رشد را در میان شرکت‌های بورسی داشت. شرکت‌های سیمان سفید نیریز (سنیر) و سرما آفرین (لسرما) نیز در رتبه‌های بعدی جدول بیشترین افزایش قیمت قرار داشتند.

در  فرابورس  نیز شرکت‌های پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر)، مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن (بالاس) و صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای آسیا (بیمه آسیا)، غزر (زر ماکارون)، رمپنا (گروه مپنا)، شتران (پالایش نفت تهران)، فنورد (نورد و قطعات فولادی)، شخارک (پتروشیمی خارک) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) در روز ‌دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس نیز شرکت‌های کلر پارس (کلر)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، پتروشیمی ارومیه (شاروم)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) بیشترین کاهش قیمت را داشت.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز دوشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌سه‌شنبه است. در پایان معاملات روز دوشنبه بازار با مازاد عرضه 6 هزار و 399 میلیارد تومانی بسته شد که بالاترین رقم مازاد عرضه در 62 روز کاری گذشته از 28 مهر تا به امروز است.

در پایان معاملات دوشنبه، ارزش صف‌های خرید 3 درصد افزایش یافت و به رقم 421 میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش صف‌های فروش نیز 41 درصد افزایش یافت و 6 هزار و 820 میلیارد تومان شد.

صف های بورس

 بیشترین تقاضاها

روز دوشنبه شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) برای ششمین روز پیاپی بیشترین صف خرید را داشت با صف‌ خرید 210 میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، شرکت رایان هم افزا (رافزا) و پگاه گیلان (غگیلا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

دیروز بیشترین صف فروش نیز به نماد سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 160 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، خبهمن (شرکت خودروسازی بهمن) و کاما (شرکت باما) بیشترین صف فروش را داشتند. 

صف های بورس

پیش بینی بورس امروز

در روز دوشنبه شاخص بورس باز هم ریزش کرد و سطح حمایت یک میلیون و 160 هزار واحد را نیز از دست داد. تحلیل‌گران تکنیکی این سطح را حمایت مهمی برای شاخص می‌دانستند. با این حال در معاملات دیروز شاخص کل به سرعت از این سطح پایین‌تر رفت. با توجه به اینکه تحلیل‌گران تکنیکی سطح حمایت بعدی را یک میلیون و 80 هزار واحد معرفی می‌کنند، به نظر می‌رسد در معاملات امروز نیز باید در انتظار ریزش شاخص بورس باشیم.

 روندهای درونی بازار نیز امیدوارکننده نیست و دو علامت منفی مهم برای سهام‌داران دارد. روز دوشنبه در سمت تقاضا، 60 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 40 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، 90 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 10 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد. در نتیجه بازار با مازاد عرضه 6 هزار و 399 میلیارد تومانی بسته شد که نسبت به روز شنبه رشد 45 درصدی داشت.

علامت منفی دیگر خروج هزار و 416 میلیارد تومانی سهام‌داران حقیقی از بورس بود. دیروز برای پنجمین روز پیاپی  شاهد منفی شدن خالص تغییر مالکیت  حقوقی به حقیقی بودیم. خروج سهام‌داران حقیقی در کنار رشد مازاد عرضه بازار نشان از تداوم روند نزولی شاخص بورس دارد.

صف های بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید