صعود 18 هزار واحدی بورس امروز/ افزایش تقاضا در نماد‌های بزرگ و شاخص ساز

کدخبر: ۳۹۱۲۸۶
شاخص کل بورس تهران با صعود 18 هزار و 900 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 154 هزار واحد قرار گرفت.
صعود 18 هزار واحدی بورس امروز/ افزایش تقاضا در نماد‌های بزرگ و شاخص ساز

به گزارش اقتصادنیوز، در شروع معاملات بازار سرمایه هر سه شاخص بورس سبزپوش شدند و شاخص کل بورس تهران با صعود 18 هزار و 900 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 154هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز  با صعود 941 واحدی، 416 هزار و 925 واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص

نماد‌های فولاد، فملی و شستا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های کویر، وتوصا و آسیا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در ابتدای معاملات

در بازار شاهد تغییر ساختاری هستیم و تغییر دامنه نوسان که به نظر می‌تواند تغییرات مثبت کوتاه مدتی را در کلیت بازار بدنبال داشته باشد بطوری که در مرحله پیش گشایش نظاره گر رد پای تقاضا در اکثر نماد‌های بزرگ و شاخص ساز هستیم.

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد آغازی مثبت و متعادل در تمام نماد‌های گروه هستیم بطوری که شپنا با رشد بیش از ۴ درصد و در قیمت ۱۱۱۵ تومان داد و ستد می‌شود. شبندر شروعی مثبت و با دامنه نوسان مثبت ۲ درصد همراه است. شبریز رشد بیش از ۳ درصد دارد و در قیمت ۲۵۴۸ تومان داد وستد می‌شود. شتران در قیمت ۸۴۹ تومان رشد ۲ درصد دارد.

جذاب بودن محدوده‌های قیمتی نماد‌های فلزی‌ها موجب شد تا اکنون افزایش تقاضای بالا نماد‌های فملی و فولاد مبارکه را در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه کند. ذوب رشد ۲ درصد دارد و در قیمت ۳۹۶ تومان داد وستد می‌شود. فزرین در یک قدمی سقف قیمت روزانه قرار گرفت.

بانکی‌ها در سقف قیمت روزانه قرار گرفتند. وتجارت با صف خید بالای ۶۹ میلیون سهمی در قیمت ۲۸۲ تومان دنبال می‌شود. وبملت با رشد حداکثری در قیمت ۳۸۰ تومان صف خرید بالای ۵ میلیون سهم را تجربه می‌کند. وبصادر، وپاسار، ونوین و اکثر تمام نماد‌ها مثبت و پر تقاضا دنبال می‌شوند.

نماد شستا در قیمت ۲۱۸۰ تومان صف خرید بالای ۳۵ میلیون سهمی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید