سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص؛

روز خوب بزرگان بورس/رشد ارزش معاملات +اینفو

کدخبر: ۳۹۱۶۰۰
در معاملات روز دوشنبه قیمت سهام شرکت‌های بزرگ بازار سهام رشد کرد و موجب صعود 22 هزار واحدی شاخص کل شد.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 22 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 192 هزار واحد رسید، اما شاخص هم وزن 857 واحد افت کرد و در سطح 420 هزار واحدی ایستاد. شاخص کل فرابورس هم 40 واحد صعود کرد و به رقم 17 هزار و 453 واحد رسید. 

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص 

در معاملات امروز فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند. 

خروج پول های حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 706 میلیارد تومان بود. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را شستا داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن بیش از 67 میلیارد تومان بود. پس از شستا، ایران خودرو و سایپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 33 هزار و 461 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز یکشنبه 164 درصد افزایش یافته است. از این رقم، بیش از 20 هزار میلیارد تومان معادل 61 درصد کل ارزش معاملات به فرابورس اختصاص دارد. رقم 33 هزار و 461 میلیاردی ارزش معاملات کل بیشترین رقم در 22 روز کاری گذشته از 20 دی ماه به این سو است. ارزش معاملات خرد نیز 28 درصد افزایش یافت و به رقم 11 هزار و 400 میلیارد تومان رسید. 

رشد ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز 107 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 98 بود. همچنین امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز شنبه 35 درصد کاهش یافت و به رقم هزار و 224 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 47 درصد افزایش یافت و 885 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت زغال سنگ پروده طبس (کزغال) بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 256 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کزغال، سپیدار (سپیدار سیستم آسیا) و سفار (سیمان فارس) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کدما (معدنی دماوند) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 160 میلیارد تومانی داشت. پس از کدما، گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و چخزر (صنایع چوب کاسپین خزر) بیشترین صف فروش را داشتند.

پایان شوک مثبت؟

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید