صعود 4 هزار واحدی بورس/ روز خوش اقبالی خودرویی ها

کدخبر: ۳۹۲۷۸۱
شاخص کل بورس تهران با صعود 4هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 266 هزار واحد قرار گرفت.
صعود 4 هزار واحدی بورس/ روز خوش اقبالی خودرویی ها

گزارش اقتصادنیوز، در شروع معاملات بازار سرمایه هر سه شاخص بورس سبزپوش شدند و شاخص کل بورس تهران با صعود 4هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 266 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز  با صعود2400 واحدی 438 هزار و 71واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص

نماد‌های شتران، ومعادن، و خساپا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های کگل، شپدیس، وبملت بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

بورس

وضعیت نمادها در ابتدای معاملات

در گروه بانکی‌ها رشد قیمت و افزایش بیش از ۱ درصدی اغلب نماد‌ها را در دقایق ابتدایی بازار شاهد هستیم. وتجارت، وبملت، وپارس و سایر نماد‌ها با رشد اندکی همراه هستند.

در گروه خودرویی‌ها خساپا در سقف قیمت روزانه با صف خرید بالای ۶۰۰ میلیون سهم در مرحله پیش گشایش همراه بود، اما با شروع معاملات شاهد ثبت معاملات بیش از ۴۵۷ میلیون برگ سهم هستیم و اکنون سهم در قیمت ۲۶۳ تومان با صف خرید بالای ۲۳۲ میلیون سهم همراه است. خگستر پیشروی بیش از ۲ درصدی دارد.

شاهد وقفه معاملاتی در نماد‌های شپنا، شبندر، فاسمین، خودرو، وخارزم، برکت، خزامیا، وسپه، فزرین، شتران و وپویا به علت تغییرات بیش از ۲۰ درصدی هستیم.

در گروه فلزات اساسی بزرگان بدلیل نوسان ۲۰ درصدی مجاز متوقف شدند. ذوب در قیمت ۴۶۴ تومان با رشد ۱ درصد در حال داد و ستد است. فروی رشد بیش از ۴ درصد دارد و در قیمت ۷۴۴۰ تومان قرار دارد.

در گروه فرآورده‌های نفتی شبریز رشد بیش از ۳.۵ درصدی دارد و در قیمت ۲۹۳۵ تومان داد و ستد می‌شود. در روانکار‌ها شبهرن رشد ۲.۵ درصدی دارد. شسپا رشد ۱ درصدی دارد و در قیمت ۲۴۵۰ تومان دنبال می‌شود.

در گروه بانکی‌ها نوسانات معاملاتی عمده نماد‌ها در محدوده منفی قرار گرفت. وبملت در قیمت ۴۲۰ تومان قرار دارد. وتجارت در قیمت ۲۹۷ تومان دنبال می‌شود.

خساپا در قیمت ۲۵۹ تومان دنبال می‌شود و حجم معامله در این دقایق بیش از ۷۷۶ میلیون سهم است.

تابلو معاملاتی عمده نماد‌های بزرگ و کوچک رنگ دیگری به خود گرفت و با توجه به عرضه‌های حاکم شده در کلیت بازار در ساعت ۹:۲۰، شاهد شکل گیری صفوف فروش ۲ درصدی بروی اغلب نماد‌ها هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید