پیش‌بینی بورس تهران(28 بهمن 1399)

کدخبر: ۳۹۳۲۱۸
اقتصادنیوز: تحلیل‌گران شرکت‌کننده در نظرخواهی دنیای اقتصاد، تحولات امروز بورس تهران را پیش‌بینی کردند.
پیش‌بینی بورس تهران(28 بهمن 1399)

به گزارش اقتصادنیوز پس از چند روز مثبت و توقف های بیست درصدی در برخی نماد های بزرگ، انتظار افزایش عرضه ها به ویژه در گروه ها با ماهیت سفته بازی و غیر بنیادی مانند گروه خودرو و پالایشی ها  در روز گذشته وجود داشت. اما با توجه به شرایط بازار جهانی و تثبیت نرخ دلار در رقم هایی بالاتر از انتظارات کاهشی برخی از فعالان بازار، شرایط در نماد های فولادی و معدنی و برخی از پتروشیمی ها بهتر و شاهد معاملات روانی در این گروه ها بودیم. به نظر در روز جاری بازار از دامنه منفی شروع کرده و تا انتهای بازار رفته رفته تقاضا در کلیت بازار تقویت خواهد شد.

طبق نظر برخی از تحلیل‌گران با توجه به مبلغ پشت صف های فروش این روزهای بازار به نظر می رسد مشکلی که در حال حاضر بیش از هرچیز بازار را درگیر کرده، نبود نقدینگی برای خرید است. طی روزهای اخیر شاهد نوع خاصی از فروش های سنگین در بازار بوده ایم که با توجه به کاهش قابل توجه قیمت سهام بخصوص در مقایسه با ابتدای سال جاری غیر عادی به نظر می رسد. بهترین برآوردی که از وضعیت بازار در روزهای پیشرو می توان داشت ایجاد کف در قیمت های حال حاضر و  رفتار نوسانی برای بازار باشد تا در کلیت بازار جمع بندی مبنی بر عدم کاهش بیشتر قیمت ها اتفاق بیوفتد تا پس از بهبود نسبی شرایط و از بین رفتن ابهامات حال حاضر مانند نرخ دلار، وضعیت مذاکرات و رفتار قیمت های جهانی در سال میلادی جدید و... ارزنده بودن آنها به اکثریت فعالان بازار ثابت شده تا نقدینگی لازم برای رشد قیمت ها به سمت بازار جذب شود.

همچنین به نظر می‌رسد ارزش معاملات روزگذشته سهام در بورس اوراق بهادار نسبت به روز یکشنبه کاهش زیادی داشت که نشان دهنده این است که  امروز شاخص کل منفی خواهد بود  ولی ارزش معاملات فرابورس افزایش خواهد یافت که نشان می دهد شرایط سهم های کوچک بهتر از سهم های شاخص ساز است. اما اگر تا نیمه دوم بازار امروز از سهام  شاخص ساز حمایت نشود سهم های کوچکتر هم رفته رفته با افت مواجه خواهند شد.

J1

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید