پیش‌بینی تحولات بورس تهران (2 اسفند 1399) + جدول

کدخبر: ۳۹۴۰۷۲
اقتصادنیوز: تحلیل‌گرانیشرکت‌کننده در نظرخواهی دنیای اقتصاد حولات امروز بورس تهران را پیش‌بینی کردند.
پیش‌بینی تحولات بورس تهران (2 اسفند 1399) + جدول

به گزارش اقتصادنیوز یکی از دلایل اصلی سردرگمی سرمایه گذاران نوسانات قیمت دلار است و این نوسانات ضربه سنگینی به بازار زده است. قاعدتا اگر نوسانات نرخ ارز متعادل شود، ریسک ان کاهش پیدا کند و همچنین به توافق احتمالی نزدیک شویم شرایط بازار بهتر خواهد شد. 

برخی تحلیل‌گران تاکید می‌کنند: حقیقی ها در هفته های گذشته بدون تردید از بازار خارج شدند این در حالی بود که دامنه نوسان نا متقارن و کاهش ریسک سرمایه گذاری و همچنین افزایش قیمت نرخهای جهانی و در کنار آن افزایش نرخ دلار اثری بر تصمیم آنها نگذاشت. ریسک سیستماتیک و سیاسی و اقدام احتمالی دولت در روز سوم اسفند ماه عامل اصلی خروج حقیقی ها قلمداد می‌شود. با خبرهایی که در طی شبانه روز گذشته در حال انتشار است و تصمیمات احتمالی آمریکا و واکنش دلار به این خبر و کاهش تا قیمت‌های ٢٥ هزار تومان و از طرفی رشد  ادامه دار  نرخهای جهانی و انتشار گزارشات فوق العاده ی بهمن ماه می توانند محرکی برای بازار پیش رو باشد.

آنان بر این باورند که تجربه در سال های گذشته ثابت کرده است که هرچه به روز های پایانی سال نزدیک می شویم وضعیت بازار بهتر می شود اما با توجه به اتفاقات اخیر و ریزش های شدید نمی توان این اتفاق را برای امسال قطعی دانست. همچنین با توجه به قیمت دلار، اگر نرخ کاهش داشته باشد نماد های دلاری محور نیز می توانند کاهش قیمت داشته باشند و از طرفی دیگر نماد های ریالی از جمله بانکی ها و خودرویی ها می توانند روند صعودی تجربه کنند. 

به صورت کلی می‌توان گفت: بازار در حال کف سازی در نواحی ۱ میلیون و ۱۰۰ الی ۱ میلیون ۲۰۰ میباشد و افت معناداری را برای شاخص کل از این نواحی نمی‌توان متصور بود و انتظار می‌رود که شاهد نوسان شاخص کل در همین حوالی حداقل تا پایان سال باشیم.

Untitled-10

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید