نوید قدوسی، کارشناس بازار سرمایه بررسی کرد

تداوم فضای مبهم بورس تا انتخابات 1400؟

کدخبر: ۳۹۶۲۴۳
بازار سهام بیشتر از یک هفته شده که در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته و امروز رکورد پایین‌ترین ارزش معاملات در سال نیز شکسته شد و این عدد به زیر 2 هزار میلیارد تومان رسید.
تداوم فضای مبهم بورس تا انتخابات 1400؟

به گذارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، در گفتگوی امروز با نوید قدوسی، کارشناس بازار سرمایه درباره ارزنده بودن سهام و دلایل رکود در هفته‌های اخیر به گفتگو شده که خلاصه آن به شرح زیر است:  

متاسفانه فضای روانی بازار به هم ریخته و اجرای قانون دامنه نوسان نامتقارن باعث این شده که نقد شوندگی در بازار سهام به شدت تنزل پیدا کند و بازار دچار فشار فروش شود و قیمت‌ها به سطوح پایین تری، کاهش پیدا کند.

از خصوصیات بدی که در اقتصاد کشور ما وجود دارد این است که کمتر کسی پیدا می‌شود که در بلند مدت به فکر سرمایه گذاری و کسب سود باشد و دید بیشتر سهامداران هم کوتاه مدت می‌باشد.

نکته‌ مهمی که می‌توانیم به سهامداران و افراد تازه واردی که در بازار باقی مانده‌اند بگوییم، این است که بیشتر از گذشته به تحلیل توجه کنند و مفروضاتی منطقی و معقولانه در تحلیل‌های خود به کار ببرند.

نرخ ارز یکی از عوامل تاثیر گذار در بازار سرمایه است و به نظر من، قیمت دلار کاهش چشم گیری نخواهد داشت و از این بابت بازار با ریسک آنچنانی رو به رو نخواهد بود.

اتفاق سیاسی مهم در ماه‌های آینده انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد و به نظر می‌رسد تا زمان انتخابات فضای کنونی و مبهم، در بازار سهام وجود داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید