وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

انتقال مدیریت سهام عدالت با اذن رهبری

کدخبر: ۳۹۸۳۰۷
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در زمان واگذاری سهام عدالت، مالکیت به سهامداران واگذار شد اما مدیریت واگذار نشد که امسال با اذن مقام معظم رهبری نسبت به واگذاری مدیریت سهام عدالت هم اقدام کردیم.
انتقال مدیریت سهام عدالت با اذن رهبری

به گزارش اقتصادنیوز ، فرهاد دژپسند درباره بحث انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت و ابهاماتی که در این خصوص مطرح می‌شود، اظهار داشت: خدا را شاکرم که امسال اتفاق بسیار مهمی در مورد انتقال مدیریت سهام عدالت شکل گرفت. در زمان واگذاری سهام عدالت، مالکیت به سهامداران واگذار شد اما مدیریت واگذار نشد که امسال با اذن مقام معظم رهبری نسبت به واگذاری مدیریت سهام عدالت هم اقدام کردیم.

دژپسند افزود: در این جریان ۴۰ درصد سهامداران روش مدیریت مستقیم را انتخاب کردند و ۶۰ درصد هم روش غیر مستقیم و مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را برگزیدند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سهامداران روش غیر مستقیم باید هیات مدیره شرکت استانی را انتخاب کنند، اظهار داشت: از طریق انتخابات سراسری هیات مدیره هر استان انتخاب می‌شوند.

سهام عدالت

حضور دولتی‌ها در هیات مدیره مجامع کذب محض است

دژپسند با اشاره به این ادعا که گفته می‌شود در برخی از هیات مدیره‌های مجامع از مدیران دولتی استفاده شده گفت: این ادعا کذب محض است.

وی ادامه داد: یکی از دستورات مجامع انتخاب هیات مدیره شرکت‌های استانی بوده که این افراد از بین سهامداران کاندید و منطبق با شرایط اعلامی سازمان بورس تایید می‌شوند و ما هیچ دخالتی در این روند نداریم و مرجع تایید صلاحیت نامزدها فقط سازمان بورس بوده‌است. اما وقتی شرکتی وجود نداشته باید فکر این را می‌کردیم که یک هیات مدیره اداره مجمع را بپذیرد که این افراد در سازوکاری انتخاب شدند که این سازوکار فقط برای اداره مجمع بوده که این تصمیم به موجب اجازه شورای عالی بورس گرفته شد که اتفاقا به صورت الکترونیکی هم بوده و حضوری نبوده که بگویند ممکن است در روابط چهره به چهره مشکلاتی ایجاد شود. البته بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، برگزاری مجامع فوق العاده نوبت دوم انتخابات هیأت مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت به زمان دیگری موکول شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به انتقاداتی مبنی بر اینکه این انتخابات در آینده نباید به صورت الکترونیکی برگزار شود، اظهارداشت: شورای عالی بورس این سازوکار را مصوب کرده بود و باید بدانیم که این یک انتخابات ۳۰ میلیون نفری است و باید سازوکاری ایجاد شود که همه شرکت کنندگان احراز هویت شوند و راه دیگری هم نداشتیم و هر گزینه‌ای را که پیشنهاد می‌دادیم عده‌ای به آن ایراد می‌گرفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید