رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تشریح کرد:

آخرین تصمیم برای دامنه نوسان نامتقارن/ تجدید نظر در مجوز کارگزاری ها تا اردیبهشت

کدخبر: ۳۹۹۷۲۰
اقتصادنیوز: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار جدیدترین تصمیمات و اظهارنظرها درباره دامنه نوسان نامتقارن را در یک برنامه تلویزیونی تشریح کرد.
آخرین تصمیم برای دامنه نوسان نامتقارن/ تجدید نظر در مجوز کارگزاری ها تا اردیبهشت

به گزارش اقتصادنیوز، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگوی ویژه خبری اعلام کرده، موقعی که این پیشنهاد دامنه نوسان نامتقارن را پیشنهاد دادیم خود من طرفدار دامنه باز بودم. ولی وقتی است که بازار شرایط نرمالی دارد .فضای فعلی نا اطمینانی بود .باید به سهامدار فرصت میدادیم

وی در ادامه توضیح داد: هر تصمیمی مزیت و زیان هایی دارد؛ مزیت‌های این تصمیم در حال حاضر بیشتر بود. هزینه دامنه محدود کاهش نقدشوندگی بود. در مورد صندوق‌های بادرآمد ثابت این نصاب از قبل بوده ،بازار خوب بود کم کردیم و حالا دوباره بالا بردیم. سازمان به عنوان ناظر ابزارهایی در دست دارد که یکی از آن‌ها همین حد نصاب بود.

رئیس سازمان بورس در این گفت‌وگو تاکید کرد: قرار بر این بوده دامنه نوسان نامتقارن ماه به ماه بررسی شود. فضای اقتصادی روشن تر شده و تغییرات متعدد هم جنبه هزینه - فایده دارد. وی البته تاکید کرد: باید یک بسته برای دامنه نوسان طراحی کنیم ولی در نهایت هدف بازشدن دامنه نوسان است. شرایط تعریف شده باید روی دامنه بگذاریم تا منعطف باشد. او پیشنهاد کرد همین دامنه مبنا قرار گیرد تا بسته نهایی طراحی و ارایه شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از مجوز یک تامین مالی و ۷سبدگردان خبر داد و قول داد این رویه سرعت بگیرد. وی همچنین از تجدید نظر در مجوز کارگزاری ها تا اردیبهشت خبر داد. محمدعلی دهنوی درباره رمزارزها هم گفت: رمز ارزها و یا ماینینگ قانونی است ولی استفاده آن در خرید و فروش غیرقانونی است.

محمدعلی دهنوی همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید کرد: در سال جاری تلاطم زیادی در بازار سرمایه داشتیم. بخشی از این صعود و نزول ناشی از متغیرهای کلان از جمله جهش ارزی بوده است. اما بخش دیگر ناشی از عوامل غیراقتصادی از جمله اظهارنظرهای غیرتخصصی بودند که باید با آن‌ها مقابله کنیم. علاوه بر این موارد، راجع به قانون گذاری و مقررات زدایی هم باید ثبات داشته باشیم. او

وی در پایان درباره تحلیل درباره پیش بینی سود شرکت‌ها تاکید کرد: پیش‌بینی های سود هر سهم بر اساس تفسیر، تحلیل و سناریو در اختیار سهامداران قرار می گیرد نه صرفا اعلام یک عدد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید