دومین ماه مثبت بورس در زمستان

بوی بهبود بورس / رقم خروج پول از بازار سهام اسفند

کدخبر: ۴۰۰۱۲۸
پس از بازدهی مثبت 7.6 درصدی بورس در بهمن ماه بازدهی اسفند ماه نیز مثبت شد.
بوی بهبود بورس / رقم خروج پول از بازار سهام اسفند

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص کل بورس در پایان معاملات روز چهارشنبه 27 اسفند به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد وارد شد تا اسفند ماه را در کانالی بالاتر از ماه قبل به پایان ببرد.

بازدهی مثبت بورس

با ایستادن شاخص بورس در سطح یک میلیون و 307 هزار واحد بازدهی بورس در اسفند ماه به مثبت 5.6 درصد رسید. در سال جاری بازدهی بورس در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، آذر، بهمن و اسفند مثبت بوده است و در ماه‌های مرداد، شهریور، مهر، آبان و دی بازدهی منفی را ثبت کرد.

رشد 36 درصدی میانگین خروج پول حقیقی

در 20 روز معاملاتی اسفند ماه، مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی 10 هزار و 581 میلیارد تومان بوده است. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه 529 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به رقم 388 میلیارد تومانی بهمن‌ماه رشد 36 درصدی دارد.

بورس

رشد میانگین ماهانه ارزش معاملات

مجموع ارزش معاملات کل بازار سهام در بهمن ماه 446 هزار و 330 میلیارد تومان بود. میانگین روزانه ارزش معاملات کل 22 هزار و 316 میلیارد تومان است که نسبت به ماه پیشین رشد 11 درصدی داشته است.   

افت میانگین ماهانه ارزش معاملات خرد

در ماه اخیر مجموع ارزش معاملات خرد بورس 92 هزار و 931 میلیارد تومان بود. همچنین میانگین روزانه ارزش معاملات خرد 4 هزار و 646 میلیارد تومان است که نسبت به بهمن‌ماه افت 55 درصدی داشته است.  

رشد میانگین ارزش عرضه

میانگین ارزش صف‌های فروش در پایان معاملات روزانه بورس تهران در اسفند ماه 3 هزار و 470 میلیارد تومان بود که نسبت به ماه پیشین 183 درصد افزایش یافته است.

افت میانگین ارزش تقاضا

میانگین ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات روزانه بورس تهران در اسفند ماه 238 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم هزار و 227 میلیارد تومانی بهمن ماه 80 درصد کاهش یافته است.

بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک