رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت باید بازوی توسعه استان‌ها باشند

کدخبر: ۴۰۴۵۲۲
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: شرکت های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید بازوی توسعه استان خود باشند تا ضمن مدیریت دارایی مردم، از محل سودآوری این شرکت‌ها دارایی جدید ایجاد و در پروژه‌های توسعه آن استان سرمایه‌گذاری کنند.
شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت باید بازوی توسعه استان‌ها باشند

به گزارش اقتصادنیوز،"محمدعلی دهقان دهنوی"  در نشست خبری که در محل وزارت اقتصاد و دارایی با موضوع انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار شد،  اظهار داشت: زمانی که در سال ۹۹ بحث آزادسازی سهام عدالت مطرح شد دو راهکار برای مشمولان سهام عدالت عنوان شد، در ابتدا نخستین روش این بود که ممکن است افراد مایل باشند تا به صورت مستقیم سهام خود را مدیریت کنند.

وی افزود: مردم یک برگه به عنوان سهام عدالت در اختیار داشتند اما آن برگه مجموعه ای از سهام ۳۶ شرکت بورسی و چندین شرکت غیربورسی است، در واقع  برگه های سهام عدالت پرتفویی از سهام شرکت های ارزشمند، بزرگ و قوی کشور هستند.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: نخستین روش این بود که مردم خود سهام خود را مدیریت کنند که عنوان روش مستقیم را به خود گرفت و فقط تعدادی از مردم روش مستقیم را انتخاب کرده بودند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: بخش گسترده ای از مردم روش دوم را انتخاب کردند که روش مدیریت غیرمستقیم بود.

وی گفت: روش غیرمستقیم بدین صورت بود که در هر استانی یک شرکت تشکیل شود و برگه های سهام عدالت یا سبد ۳۶ سهم در این شرکت ها قرار داده شود و از طریق آن شرکت مردم سهامدار شوند.

دهقان دهنوی اظهار داشت: سهامی که مردم از این شرکت ها می گیرند همان سهام عدالتی است که شامل پرتفوی ۳۶ شرکت می شود.

در اکوایران ببینید:فرمول گزینش تیم مدیریتی سهام عدالت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: این شرکت ها می توانند مدیرانی داشته باشند که توسط مردم انتخاب شوند و سبد سهام توسط این افراد مدیریت شود، که در نهایت این موضوع باعث شکل گیری شرکت سرمایه گذاری شد.

وی به اهمیت شرکت های سرمایه گذاری استانی اشاره کرد و گفت: با توجه به بالا بودن تعداد سهامداران غیرمستقیم که نزدیک به ۳۰ میلیون نفر بودند، زمانی که دارایی ها در این شرکت قرار گرفتند به شرکت های بزرگی تبدیل شدند و ارزش شرکت ها به دو هزار میلیارد تومان در برخی از استان های کوچک تا ۳۰ هزار میلیارد تومان در استان های بزرگ رسید.

دهقان دهنوی افزود: با توجه به چنین وضعی این شرکت ها نیازمند هیات مدیره هایی هستند که بتوانند قادر به مدیریت این شرکت ها باشند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت باید بازوی توسعه استان خود باشند تا ضمن مدیریت  دارایی مردم، از محل سودآوری این شرکت ها دارایی جدید ایجاد و در پروژه های توسعه آن استان سرمایه گذاری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید