آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

بیشترین سقوط بورس در 2 هفته گذشته + نمودار

کدخبر: ۴۰۷۲۷۰
اقتصادنیوز: امروز در اول اردیبهشت 1400 شاخص کل بورس باز هم نزول کرد و به یک قدمی سقوط به کانال 1.1 میلیونی رسید.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس 12 هزار و 527 واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و 207 هزار واحد رسید. ریزش 12 هزار واحدی شاخص بیشترین ریزش در 12 روز کاری گذشته از 15 فروردین به این سو است.

قرمزپوشی تابلوی بورس

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی 6 هزار واحد افت کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز سه‌شنبه 12 هزار و 527 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 207 هزار و 62 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات هزار و 613 واحد نسبت به روز گذشته پائین آمد و در رقم 430 هزار و 70 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 55 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 728 واحد رسید.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 15 نماد رشد قیمت داشتند که 9 نماد بورسی و 6 نماد فرابورسی بودند. همچنین 270 نماد کاهش قیمت داشتند که 180 نماد بورسی و 90 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 3 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 57 درصد بازار افت قیمت داشتند.

افزایش خروج پول حقیقی 

در روز چهار‌شنبه بار دیگر شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به 568 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته 99 درصد افزایش یافته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وتجارت (بانک تجارت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 88 میلیارد تومان بود. پس از وتجارت، وبملت (بانک ملت) و وملل (موسسه اعتباری ملل) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «فارس»، «فولاد» و «فملی» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای بانکی وپاسار، وبملت و وکار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و وبملت و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز آریا، بگیلان و صبا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه 5 درصد کاهش یافت و در رقم 48 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 8 درصد افزایش یافت و 4 هزار و 194 میلیارد تومان شد.

امروز در پایان معاملات تنها 2 نماد صف خرید داشتند. شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 35 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 177 میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، بنو (بیمه تجارت نو) و سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی)  بیشترین صف فروش را داشتند.

در اکوایران ببینید:بحران بورس پایان ندارد ؟

 امروز در سمت تقاضا، 57 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 43 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، 85 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 15 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

کاهش ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 316 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌گذشته 2 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 44 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 2 هزار و 66 میلیارد تومان رسید.

خودرو‌یی‌ها صدرنشین جدول معاملات

در معاملات امروز وبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 125 میلیارد تومان بود.

پس از وبملت، وتجارت بیشترین ارزش معاملات را داشت و شستا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن وملل و وبصادر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز وتجارت با تعداد 415 میلیون و 336 هزار و 512 سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به بانک صادرات تعلق داشت. ایران خودرو و سایپا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید