نقشه بازار سهام امروز بر مبنای ارزش معاملات

افزایش خروج سهامداران از بورس +اینفو

کدخبر: ۴۰۸۰۳۶
در معاملات امروز -یکشنبه 5 اردیبهشت- رقم خروج پول حقیقی از بازار سهام 43 درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با ریزش 11 هزار و 522 واحدی به رقم یک میلیون و 187 هزار و 831 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز 945 واحد پائین آمد و در سطح 428 هزار و 131 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 90 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 596 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فملی»، «فولاد» و «فارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای تاصیکو، افق و وکار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و فملی و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز شگویا، آریا و دماوند پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

افزایش خروج پول حقیقی 

در روز ‌یکشنبه برای هشتمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به 528 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته 43 درصد افزایش یافته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام برکت (داروسازی برکت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 48 میلیارد تومان بود. پس از برکت، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و وتجارت (بانک تجارت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

گروه‌های قرمز بازار 

در معاملات امروز قیمت سهام تمام شرکت‌های دارویی، سرمایه‌گذاری‌ها، خودرویی‌ها و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی کاهش یافت. 

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 4 هزار و 344 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه 25 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 4 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم هزار و 696 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 25 درصد کاهش یافت و در رقم 39 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 2 درصد کاهش یافت و 4 هزار و 461 میلیارد تومان شد.

شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 27 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) و سدشت (سیمان دشتستان) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 184 میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، بنو (بیمه تجارت نو) و غصینو (صنعتی مینو)  بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید